Terug

inschakeling van incasso-bureau vooraleer kans gekregen om op normale manier te betalen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. H.

Naar: Hello Fresh

30/08/2023

Ik heb een probleem met 2 openstaande facturen waarvoor een incassobureau werd ingeschakeld.De facturen zijn terecht en ik ben bereid deze te betalen. De inschakeling van het incassobureau is echter onterecht en ik ga dan ook niet akkoord met de meerkosten die hieraan verbonden zijn.Situatieschets:18/6/2023: levering van box. Kostprijs 62.62€ + 14€. Ik heb een kaart ingevoerd in de app bij mijn betaalmethode, dus ik ga ervan uit dat deze betaling automatisch gebeurt. Ik pauzeer de komende weken omdat we slechts af en toe een box wensen te ontvangen.Tussen 18/6 en 28/7 is er geen enkele vorm van communicatie met mij over deze onbetaalde facturen28/7/2023: Twee aparte brieven met deze datumnotatie in de brief worden per post naar mijn thuisadres gestuurd (één brief ivm het openstaande bedrag van 62.62€ en één ivm 14€ + elk 3€ aanmaningskosten extra). Als eerste zin staat er: ‘Heb je onze e-mails ontvangen? Voor het geval je ze gemist hebt, er staat een bedrag van … open op jouw HelloFresh rekening. …. Als we de betaling niet voor 16/8/2023 ontvangen hebben, sturen we de openstaande factuur automatisch door naar het incassobureau.’30/7/2023-20/8/2023: Wij zijn op vakantie en vinden pas bij thuiskomst deze brief. 21/8/2023: Ik word gemaild door het incasso-bureau met meerkost van 40€ aan incasso-kosten.24/8/2023 en 29/8/2023: ik bel naar HelloFresh om de situatie uit te leggen, maar zij zeggen dat zij het snappen en vervelend vinden, maar dat mijn dossier inmiddels bij het incasso-bureau zit en dat ze hier niets meer aan kunnen doen.Ik vind deze gang van zaken onterecht omdat ik geen weet had van deze openstaande bedragen. Ik heb hierover geen mails van HelloFresh ontvangen. In hun brief (dd 28/7/2023) verwijzen ze nochtans naar e-mails die ze zouden hebben verstuurd. Behalve reclame-mails ivm bestelling van nieuwe boxen, heb ik echter geen e-mails van HelloFresh ontvangen.Ik heb nooit de kans gekregen om deze openstaande factuur op een normale manier te betalen. Omdat ik door HelloFresh nooit op de hoogte ben gebracht dat er openstaande bedragen waren, stel ik voor dat HelloFresh mijn dossier terughaalt van bij het incasso-bureau, dat ik de facturen voor de box betaal, maar dat HelloFresh instaat voor hun eigen aanmaningskosten en de incasso-kosten van call2collect.Tenzij HelloFresh mij bewijs kan sturen van de e-mails die ik zou ontvangen hebben omtrent deze openstaande bedragen en moedwillig genegeerd zou hebben. Hopend op een correcte oplossing van dit probleem.Met vriendelijke groet,

Berichten (4)

Hello Fresh

Naar: L. H.

30/08/2023

Hello Lieselot,Wat vervelend om te horen dat je de mails niet hebt gezien, deze zijnwellicht in de reclame/spam box terecht gekomen.Wanneer de zaak bij het incassobureau ligt kunnen wij als HelloFresh helaasniks meer doen, wel kan je bij het incassobureau bezwaar maken.Groetjes,Bente van HelloFreshOn Wed, Aug 30, 2023 at 11:06'¯AM

Hello Fresh

Naar: L. H.

30/08/2023

Hello Lieselot,Wat vervelend om te horen dat je de mails niet hebt gezien, deze zijnwellicht in de reclame/spam box terecht gekomen.Wanneer de zaak bij het incassobureau ligt kunnen wij als HelloFresh helaasniks meer doen, wel kan je bij het incassobureau bezwaar maken.Groetjes,Bente van HelloFreshOn Wed, Aug 30, 2023 at 11:06'¯AM

L. H.

Naar: Hello Fresh

30/08/2023

Beste. Ik vind dit een zeer flauw antwoord, want ik ben er rotsvast van overtuigd dat jullie mij geen enkele mail hebben gestuurd hierover. Mails van HelloFresh komen in principe niet in mijn spam terecht en indien dit wel het geval zou geweest zijn, zou ik deze hebben gezien, want ik check mijn junk folder zeer regelmatig en zie geen enkele mail over het hoofd.Ik weet ook dat jullie een dossier kunnen terugvorderen van het incassobureau. Het ontbreekt jullie aan de wil om dit te doen.Ik vind het dus zeer onterecht dat ik het slachtoffer word omdat jullie administratie niet werkt zoals deze zou moeten werken. Namelijk klanten informeren en contacteren zodat deze de kans krijgen om een openstaande betaling tijdig te betalen.

L. H.

Naar: Hello Fresh

30/08/2023

Beste. Ik vind dit een zeer flauw antwoord, want ik ben er rotsvast van overtuigd dat jullie mij geen enkele mail hebben gestuurd hierover. Mails van HelloFresh komen in principe niet in mijn spam terecht en indien dit wel het geval zou geweest zijn, zou ik deze hebben gezien, want ik check mijn junk folder zeer regelmatig en zie geen enkele mail over het hoofd.Ik weet ook dat jullie een dossier kunnen terugvorderen van het incassobureau. Het ontbreekt jullie aan de wil om dit te doen.Ik vind het dus zeer onterecht dat ik het slachtoffer word omdat jullie administratie niet werkt zoals deze zou moeten werken. Namelijk klanten informeren en contacteren zodat deze de kans krijgen om een openstaande betaling tijdig te betalen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform