Terug

injectiecontract veel te laat activeren

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. M.

Naar: OCTA+

09/03/2023

Hallo,We hebben op 01/04/2022 een injectiecontract met jullie, Octa+, afgesloten. Het heeft tot 27/02/2023 geduurd of 11 maanden later (???) om op één of andere manier dit contract bij jullie te 'activeren'.Hiermee gaan we totaal niet akkoord.Vanaf Augustus 2023 hebben we met jullie contact beginnen opnemen om de KW's door te krijgen, zodoende dat we onze eerste facturen naar jullie konden opmaken. Wat we tem 27/02/203 hebben meegemaakt is ongelooflijk. De telefoonlijnen waren niet bereikbaar of na 30' pas een persoon aan de lijn krijgen die dan nog totaal niet op de hoogte was van de situatie. Telefoons die botweg toegegooid werden. Mails waarbij we pas na week/weken een antwoord bekomen hebben met de mededeling 'We hebben uw vraag goed ontvangen, we gaan hiermee aan de slag'. We hebben een digitale kwartiermeter staan die perfect vanop afstand uitleesbaar is. Temeer we iedere maand wel de verbruikte KW's aangerekend krijgen. Dan op een bepaald moment bekomen we mail vanuit Octa+ dat we ons naar Fluvius moeten melden terwijl we eigenlijk toch klant zijn bij jullie. In Februari 2023 konden we dan iemand bereiken bij Fluvius die de koe bij de horens vatte en dan aan jullie diensten gevraagd heeft om in jullie platform het contract actief te zetten. Volgens Fluvius licht de fout volledig bij Octa+ en kon dat injectiecontract reeds vanaf dag 1 geactiveerd worden op jullie platvorm. Fluvius kon ons bevestigen dat we in die periode voor 9124.325kWh aan injectie gedaan hebben. Met de toen hoge injectie prijzen komt dit neer op een bedrag tussen 1500-2500€. We wensen deze bedragen integraal en volledig te ontvangen. Fluvius kan jullie perfect alle geïnjecteerde KW's doorgeven daar we met een digitale kwartiermeter staan. Volgens artikel 1382 zijn jullie volledig nalatig geweest in jullie dienstverlening. Binnen de 15 dagen wensen we uw standpunt te kennen. Bij gebrek aan reactie binnen deze termijn zijn we genoodzaakt onze advocaat in te schakelen en klacht in te dienen bij de economische inspectie.klantnummer: 628542EAN injectie: 541 448 860 020 214 443

Berichten (3)

OCTA+

Naar: B. M.

14/03/2023

Beste heer Maes, Hartelijk dank voor uw aanvraag.Wij wachten nog steeds op de officile mededeling van de netbeheerder Fluvius dat u over zonnepanelen beschikt voor het adres Groenbek 37 te Waregem. Het injectiecontract wordt enkel aan uw dossier toegevoegd na de officile mededeling van de netbeheerder.Uw injectie wordt met terugwerkende kracht vergoed vanaf het ogenblik dat u de zonnepanelen liet installeren een wij officieel ingelicht zijn dat u over zonnepanelen beschikt.Momenteel zijn er heel veel aanvragen van klanten die zonnepanelen lieten installeren waardoor de netbeheerder een achterstand op liep in de verwerking. Wij vragen u om nog even geduld uit te oefenen.U mag steeds de netbeheerder contacteren op het telefoonnummer 078/35.35.34 om de situatie te bespreken.Heeft u nog vragen, reageer dan gerust op dit bericht. Mijn collega's en ikzelf helpen u graag verder. Met energieke groeten, Kevin Om al onze contactmogelijkheden, veelgestelde vragen en uw persoonlijke klantenzone te onekken, klikhier.

B. M.

Naar: OCTA+

14/03/2023

Beste,Ik begrijp jullie niet goed. We hebben reeds verschillende malen met jullie 'proberen' contact op te nemen. En dit vanaf Augustus 2022! Na heel wat mails en telefoons komt een bericht van jullie 'je moet de meter laten openzetten'. Wat het ook mag betekenen. Nu zou het feit dat er zonnepanelen liggen niet gekend zijn bij jullie. En hier komen jullie mee af.... 11 maanden na afsluit contract. Dit kan je toch niet serieus nemen. Terwijl dat Fluvius ons stellig bevestigd dat alles inorde staat en dat het feit dat het injectiecontract niet gestart is volledig op het conto van Octa+ moet geschreven worden. Wij zijn bij jullie klant, waarom nemen jullie niet kort contact op met Fluvius onder professionals om dit op te lossen. Die zonnepanelen liggen hier reeds van Ca. oktober 2020!! We zijn nu Maart/2023. Wat houdt jullie nu in feite tegen om ons de geïnjecteerde KW's te vergoeden?mvgr,

OCTA+

Naar: B. M.

21/03/2023

Beste heer Maes, Hartelijk dank voor uw aanvraag.Voor uw adres Groenbek 37 te Waregem wachten wij nog steeds op de officile mededeling van de netbeheerder dat u over zonnepanelen beschikt. Uw zonnepanelen staan inderdaad bij de netbeheerder geregistreerd dat u ze aanmeldde bij de installatie. De netbeheerder is verantwoordelijk om ons officieel in te lichten en vanaf het ogenblik dat dit plaatsvind dan gaan wij voor de voorbije maanden u een facturatievoorstel sturen voor injectie.Wij stuurden op 27/02/2023 een nieuw verzoek tot bevestiging van uw elektriciteitscontract naar de netbeheerder voor EAN-nummer 541448860020214443.Tot op heden ontvingen wij nog geen positief antwoord van de netbeheerder. Wij verzoeken u om na te gaan of er levering van elektriciteit is voor EAN-nummer 541448860020214443. Indien er geen levering is van elektriciteit dan adviseren wij u om een afspraak te maken met de netbeheerder om de meter te openen om de levering te laten starten.Vanaf het ogenblik dat wij via de netbeheerder een positief antwoord ontvangen dan start het contract voor EAN-nummer 541448860020214443.Heeft u nog vragen, reageer dan gerust op dit bericht. Mijn collega's en ikzelf helpen u graag verder. Met energieke groeten, Kevin Om al onze contactmogelijkheden, veelgestelde vragen en uw persoonlijke klantenzone te onekken, klikhier.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform