Terug

Injectie zonnepanelen niet correct betaald

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: ELEGANT

05/02/2024

Beste,Op 14/10/23 werd een afrekening gestuurd van Elegantwaarop geen injectie verrekend werd (zonnepanelen sinds 28/4/2023). Bij de slotfactuur half januari 24 werd een minimum aan injectie verrekend. Ik heb Fluvius gecontacteerd en sinds juni 2023 was alles conform om de injectie te kunnen vergoeden aan mij, daarvan heb ik ook een schriftelijke mail van Fluvius ontvangen. Na contact te hebben gehad met een medewerker bij Elegant was hier niets aan te doen, zij wijzen met de vinger naar Fluvius. Ik heb Elegant vandaag ook schriftelijk laten weten dat ik met jullie contact zou opnemen. Ik heb in 2023 1800kWh op hun net geinjecteerd (volgens mijn app van de zonnepanelen) waarvan slechts 82 kWh wed vergoed. Ik loop bij hen tegen een muur aan. Ik heb deze investering gedaan als alleenstaande en het voelt onrechtvaardig van de gratis verkregen energie door te verkopen zonder er enige vergoeding tegenover te zetten. Wat voor praktijken zijn dat? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik kijk uit naar een antwoord.

Berichten (2)

ELEGANT

Naar: A. V.

16/02/2024

Beste,Wij hebben uw mail goed ontvangen omtrent de injectievergoeding voor klant Van Woensel Anne.Bij het nakijken van het dossier zie ik dat hier de zonnepanelen met een analoge meter (terugdraaiende werking) actief was sinds 08/06/2023. Daarna hebben wij de melding ontvangen dat sinds 15/09/2023 er zonnepanelen actief zijn met een digitale meter hierdoor wordt er pas injectievergoeding toegekend vanaf 15/09/2023.Wij hebben geen andere informatie mogen ontvangen Fluvius zodat hier een correctie zou moeten uitgevoerd worden op de afrekening.In bijlage kan u alvast een screenshot terugvinden van deze gegevens.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben. Ik wens u nog een fijne dag.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerderElegantKleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht ------------------- éééé

ELEGANT

Naar: A. V.

14/03/2024

Beste,Wij hebben de klacht voor klant Van Woensel Anne goed ontvangen omtrent deafrekening voor het elektriciteitscontract.Bij het nakijken van het dossier zie ik dat wij voor de periode van15/09/2023 - 01/01/2024 82,18 kWh injectie hebben ontvangen van Fluvius. Inbijlage kan u hier een screenshot van terugvinden.Klant geeft aan van een injectie gehad te hebben van 1800 kWh in 2023 endat mevrouw dit kan aantonen uit haar gegevens op My Fluvius.Hier raad ik mevrouw aan om ons deze gegevens te bezorgen zodat wij ditkunnen staven in een aanvraag naar Fluvius toe om deze verbruiksgegevens nate kijken en aanpassen indien nodig. Als dat wordt goedgekeurd door Fluviuskunnen wij erna een correctie uitvoeren op de eindafrekening voorelektriciteit.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben. Ik wens u nog een fijnedag.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerder *Elegant*Kleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------*éééé


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform