Terug

Inhouden van vouchergeld

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: ZALANDO

09/01/2024

Beste, Voor mijn 24e verjaardag kreeg ik van mijn vriendinnen een tegoedbon van Zalando ter waarde van 95 euro. Begin november wenste ik deze bon te gebruiken via mijn online Zalando account (op naam van verschuerenlouise@gmail.com). Ik kocht op 3 november 2023 een paar schoenen en een T-shirt aan, wat deels werd bekostigd met de verjaardagsvoucher van 95 euro. Na twee weken had ik echter nog steeds geen enkele traceringcode etc gekregen en ik kon me ook niet langer aanmelden op mijn Zalando account. Ik belde voor eerst de klantendienst. Ik meldde hen dat mijn bestelling niet was aangekomen en ik niet kon checken waar deze zich bevond aangezien ik niet langer toegang had tot mijn account. De Zalando klantendienst deelde me mee dat mijn bestelling is geannuleerd omdat mijn account geblokkeerd was. Voor deze blokkering kon er geen reden gegeven worden en deze kon ook niet ongedaan worden gemaakt. Ik vroeg uiteraard om er voor te zorgen dat mijn voucher van 95 euro, dat sinds dan als krediet op mijn geblokkeerd account staat, terug aan mij werd bezorgd. Er werd mij gezegd dat dit in orde ging worden gebracht en dat ik verder op e-mail op de hoogte zou worden gehouden. Ik kreeg echter na 2 weken geen enkel deftig antwoord. Dus ik belde terug naar de klantendienst (en nam ook via email contact op) om ervoor te zorgen dat ik de voucher van 95 euro zou terugkrijgen. Steeds opnieuw werd er geantwoord met: ‘het is niet mogelijk om dit tegoed over te zetten naar uw nieuw Zalando account. Hopelijk hebben we u genoeg geholpen en geïnformeerd. Met vriendelijke groeten’. Enorm frustrerend dat ik niet werd voortgeholpen en dat Zalando basically 95 euro ‘stal’ van mij. Ik kwam vorige week thuis en zag nu ook dat ik een boete heb gekregen voor het niet betalen van de bestelling (die ik nooit heb ontvangen en waar ik al 95 euro aan verloren ben). Ik bel opnieuw de klantendienst, waar ik word afgescheept. Ik vraag hen om tenminste mijn boete voor een niet bestaande bestelling te betalen met het krediet van 95 euro op mijn geblokkeerd account staat en dat ze weigeren terug te geven. Dat weigeren ze en schepen mij af. Eindstand: ik heb zojuist een boete van 28 euro betaald voor een bestelling die nooit is aangekomen. Daarbovenop heb ik een kleine 100 euro nog steeds niet teruggekregen. De klantendienst is al 10tallen keren verwittigd, maar steeds opnieuw wordt ik van de muur naar het kastje gestuurd. Ik ben het beu en eis mijn geld terug, alsook een terugbetaling van de 28 euro boete die ik oneerlijk heb moeten betalen om een deurwaarder te voorkomen. Gelieve mij te helpen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform