INGEBREKESTELLING – NIET-GELEVERDE BESTELLING
Aan:
Dyson BV
De Ruijterkade 139
1011 AC Amsterdam
Nederland
Van:
Jaime Cuykens
Sterrenlaan 47
2610 Antwerpen
België
Datum: 1 augustus 2025
Betreft: Niet-geleverde bestelling – Ordernummer 1752353329
Geachte heer/mevrouw,
Op 3 juli 2025 heb ik via uw website Dyson.be de volgende producten besteld en volledig betaald:
Dyson WashG1™ vloerreiniger – €699,00
Dyson Purifier Cool PC2 De-NOx – €699,00
Totaal betaald bedrag: €1.098,00 (incl. btw)
Tot op heden heb ik de Dyson WashG1™ vloerreiniger niet ontvangen, terwijl de levering reeds had moeten plaatsvinden volgens de door u opgegeven standaardbezorgtermijn. Dit betreft een duidelijke niet-nakoming van de koopovereenkomst conform artikelen VI.44 en volgende van het Wetboek van Economisch Recht en de EU-consumentenrichtlijn 2011/83/EU.
Ik verzoek u hierbij formeel en laatste maal:
De ontbrekende Dyson WashG1™ vloerreiniger onmiddellijk alsnog te leveren, of,
Bij gebrek aan levering binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van deze ingebrekestelling, mij het bedrag van €699,00 volledig terug te betalen op mijn rekening BE48 7370 6722 9127.
Indien u hier niet tijdig op reageert, zie ik mij genoodzaakt om:
Mijn klacht voor te leggen aan het Europees Consumenten Centrum (ECC Belgium),
En/of een gerechtelijke procedure in te leiden bij het bevoegde vredegerecht in Antwerpen, waarbij ik tevens aanspraak zal maken op interesten en gerechtelijke kosten.
Gelieve deze brief als formeel in gebreke stellen te beschouwen. Ik behoud alle rechten en rechtsmiddelen voor.
Hoogachtend,
Jaime Cuykens
E: jc@vesperventures.co
M: +32 474 92 44 55