Terug

Ingebrekestelling na defecte warmtepomp binnen garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. S.

Naar: VAILLANT

22/07/2019

Beste,Naar aanleiding van de aanhoudende wachtperiode op de herstelling van onze warmtepomp van Vaillant schrijven wij deze ingebrekestelling.Op zaterdag 6/7 stelden we vast dat we geen warm water ter beschikking hadden. We namen contact op met onze installateur om deze problemen te verhelpen. Deze installateurs kwamen langs op woe 10/7, tijdens het bouwverlof, en hebben een uitvoerig nazicht gedaan. Hieruit bleek dat het defect bij de warmtepomp zelf lag. Vanuit hun expertise gaven ze aan dat er mogelijks een probleem met de koelvloeistof was. Ze raadden ons aan om met Vaillant zelf contact op te nemen. Donderdag 11/7 hebben we dit gedaan.De eerste maal dat een technieker van Vaillant langs kwam was op di 16/7. Deze voerde allerlei testen uit en kwam tot de conclusie dat er een luchtbel was in lus van de boringen. Hierdoor kon de warmtepomp geen nieuw water aanzuigen. Deze technieker gaf aan opnieuw contact op te nemen met de installateurs om deze luchtbel te verwijderen. Diezelfde dag hebben wij opnieuw contact opgenomen met de installateur dewelke daags nadien (12/7) deze luchtbel kwam verwijderen. Het probleem was hiermee echter niet opgelost. Na gesprek met de installateur merkte hij op dat er helemaal geen luchtbel in het systeem zat alsook dat de warmtepomp opnieuw niet kon opstarten en dat we opnieuw Vaillant moesten contacteren.De eerst mogelijk interventie van Vaillant was dan vrijdag 19/7. Hieruit bleek dat de eerste conclusie van onze installateur de correcte was namelijk er is een probleem met de koelvloeistof. Deze technieker van Vaillant had niet de correct onderdelen alsook voldoende tijd om het probleem op te lossen. Opnieuw moesten we contact opnemen met Vaillant. Diezelfde dag om 15u nam ik contact op met Vaillant en kreeg ik doodleuk de melding dat ik maandag (22/7) opnieuw moest proberen omdat de dienst gesloten was vanaf 14u30.Zoals gevraagd belde ik vandaag (22/7) opnieuw naar hun dienst. Na heb gebruikelijk wachtdeuntje van +-20min en 3x keer doorverwezen te worden kreeg ik eindelijk een gedienstig persoon aan de lijn die me meldde dat ze de planning bekeken hadden en de eerst mogelijke vrije plaats 30/7 is. Dus niet alleen heb ik ondertussen al 5x verlof moeten aanvragen en opnemen ook zitten wij momenteel reeds 16 dagen zonder warm water zitten en dat wij minimaal nog moeten wachten tot dag 23 voor een oplossing. Aangezien wij een energieneutraal huis hebben met een actieve warmtepomp betekend dit eveneens dat wij deze warmtepomp ook gebruiken om ons huis af te kunnen koelen. Wat nu ook 23 dagen geen optie is, terwijl ze vanaf woe minimale temperaturen van 35 graden geven.Onze verwachting: Een snelle en definitieve oplossing van het probleem alsook een compensatie voor de vele verloren uren (verlof nemen alsook de uren aan de telefoon) en ongemak zoals de oververhitting van het huis, niet kunnen douchen, ...

Berichten (1)

VAILLANT

Naar: W. S.

23/07/2019

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform