Terug

ING weigert Persoonlijke Lening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: ING - Bank and kantoren

01/02/2021

Geachte,Onlangs vroeg ik een Persoonlijk Lening tbv 15000Euro aan bij mijn Bank (ING). Doch, ING weigert in te gaan op mijn vraag!Hun reden is dat ik offertes, aankoopbonnen etc moet kunnen voorleggen.Deze lening heeft als doel de Familie van mijn echtgenote op de Flippijnen te ondersteunen (aankoop Materieel & Materiaal) die aangewend worden om in hun dagelijkse behoeften te kunnen voorzien, gezien zij ook slachtoffer zijn van de Covid19 Pandemie. Mijn schoonzus (is een Burgerlijk Ingenieur) wenst haar eigen kleine onderneming op te starten (constructie van huisjes). Graag willen wij haar hierbij helpen, maar hiervoor hebben we kapitaal nodig.ING blijft halstarrig weigeren een persoonlijke lening toe te staan.Nu sta ik met de rug tegen de muur (mijn schoonzus is reeds gestart met de benodige procedures en documenten om die onderneming op te starten).Mvg,Danny VerreptGSM: 0474 257036

Berichten (1)

ING - Bank and kantoren

Naar: D. V.

02/03/2021

Geachte,U. Ref.: CPTBE01184424-54O. Ref.: 5-001667253-90U meldt ons dat onze client, de heer Danny Verrept, niet tevreden is over de weigering van zijn kredietaanvraag bij ING. Client wenste immers een persoonlijke lening van Eur 15000,00 aan te gaan om zijn familie in de Filippijnen financieel te ondersteunen. Hij vraagt dan ook dat de persoonlijke lening alsnog wordt toegestaan.We geven u hierbij onze toelichting.De toekenning van een persoonlijke lening vereist een aantal bindende voorwaarden. Zo vraagt de bank bij de aanvraag van een persoonlijke lening boven de Eur 5000,00 dat er bewijzen worden geleverd om het doel van de lening te staven. Gezien client in de huidige omstandigheden niet voldoet aan deze criteria heeft ING beslist, conform de procedure inzake kredietverlening, om de client geen krediet toe te kennen. Bovendien kan de bank wettelijk niet verplicht worden om in te gaan op een kredietaanvraag.Om deze redenen herbevestigen we het initiele standpunt van ING.Met vriendelijke groeten,Hilde WeertsExpert memberComplaint ManagementT +32 2 547 38 25F +32 2 547 83 20E hilde.weerts@ing.comMailbox NL: klachten@ing.beMailbox FR plaintes@ing.beING BelgiumSint-Michielswarande 60 - 1040 BrusselLocatie code: SMW +4 New York 12 ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately.Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform