Beste,Gisteren werd een bedrag van 189 euro gedebiteerd van mijn zichtrekening voor de jaarlijkse vernieuwing van mijn reisbijstand. Dit is maar liefst 20 euro duurder dan vorig jaar en dat terwijl ik net de wagen UIT het contract heb gehaald én NN dezelfde polis op internet aanbiedt tegen 69 euro!Ik wil vervolgens het automatisch gedebiteerde bedrag laten terugboeken, als klant weet ik dat ik hiervoor, zelfs zonder uitleg, 8 weken de tijd heb om dit te laten terugboeken. Gezien het mij niet lukt via de homebank, bel ik ING op om dit uit te voeren, ik krijg echter te horen dat zij dit niet kunnen (of willen doen) en ik het maar met de verzekering moet uitklaren. Verder zeggen zij dat dit geen domiciliering is, wat het dan wel is, wisten ze niet... nochtans lopen al mijn verzekeringen via sepa domiciliering en is een sepa domiciliering ook verplicht om automatisch geld van de rekening te mogen debiteren. ING maakt dus 2 grote fouten: 1,ze zijn niet in orde met de Sepa wetgeving en 2, ze boeken op mijn vraag het ingevorderde bedrag niet terug. Er werd intussen ook een klacht ingediend naar NN verzekeringen. Maar dit staat los van het feit dat ING Bank aan mijn vraag om terug te boeken per kerende moet voldoen. Domicilieringen vallen onder de wet van de consumentebescherming, ING stelt zich blijkbaar boven de wet...