Terug

ING: onterecht rekening geblokkeerd en vermelding bij de Nationale Bank

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: ING - Bank and kantoren

10/04/2024

Ik moest mijn jaarlijkse debetstand op nul zetten, daarvoor had ik tijd tot vandaag 10/04/24 18u. Ik heb het bedrag gestort op 28/03/24 via mijn KBC rekening maar door het verlengde paasweekend is het bedrag reeds doorgestort op dinsdag 2/04/24. Maar het is tot op heden nog steeds niet op mijn rekening bij ING terecht gekomen doordat zij deze onterecht geblokkeerd hebben. Daardoor kon mijn gelinkte visakaart ook niet aangezuiverd worden. Ik heb op maandag 8/4/24 bij ING een klacht ingediend met referentie CREQ:HKJ363ENU maar nog steeds zonder enige reactie. Daarna heb ik nog getracht mijn rekening manueel aan te zuiveren via een cash point maar voordat ik dat kon doen werd mijn kaart al ingeslikt en kreeg ik de melding: neem contact op met uw bank. Maar hoeveel contact ik ook al opgenomen heb, via chat, naar de ING bank in Hasselt gaan (waar ze nog niet eens de moeite willen doen hiervoor een afspraak te maken) niemand kan en wil mij verderhelpen. Ze sturen mij terug naar KBC voor de transactie nummers van de overschrijving maar ook daar doen ze verder bij ING niets mee. Intussen hebben ze mij reeds op 23/03/24 gemeld bij de Nationale bank terwijl ik tot 10/04/24 de tijd had om mijn rekening aan te zuiveren. Nu sta ik hierdoor op de zwarte lijst gedurende een jaar en als het vandaag om 18u niet aangezuiverd is zelfs 10 jaar onterecht!ING wil maar niet begrijpen dat ik mijn rekening niet kan aanzuiveren zolang deze geblokkeerd is. Ik heb alle bewijzen dat het geld gestort is en van mijn KBC rekening afgegaan is.

Berichten (3)

M. V.

Naar: ING - Bank and kantoren

07/05/2024

We zijn intussen bijna een maand verder, het grootste deel van mijn geld is intussen op mijn rekening terecht gekomen maar alles wat ik daarna bijgestort heb komt niet op mijn rekening terecht. Daardoor blijf ik in de min staan en kan ik mijn rekening niet aanzuiveren en afsluiten. Ik had intusssen een nieuwe klacht ingediend creq:WWT255REK die ik online kon opvolgen maar blijkbaar zijn die klachten ook verdwenen net zoals ze mijn geld hebben laten verdwijnen. Ze hadden van de ombudsdienst van financiën 30 dagen de tijd na mijn eerste klacht op 8/4 om dit in orde te brengen maar tot nu toe geen enkele reactie van ING. Dus morgen neem ik opnieuw contact op met de ombudsdienst van financiën om officieel een klacht in te dienen, zodat mijn rekening eindelijk gedeblokkeerd word, ik deze kan vereffenen en definitief al mijn rekeningen daar kan afsluiten. En ook van de zwarte lijst afkom waar ze mij onterecht op gezet hebben. Ik wil NOOIT nog iets met deze bank te maken hebben!

ING - Bank and kantoren

Naar: M. V.

15/05/2024

Beste,In bijlage het antwoord dat wij vandaag aan mevrouw Vandoninck bezorgden.Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groeten,Customer Care CenterClient ServicesING BelgiumSint-Michielswarande 60 - 1040 Brussel ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately. Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.

M. V.

Naar: ING - Bank and kantoren

01/06/2024

Dit is nog steeds niet in orde, ik heb nog 3 overschrijvingen gedaan naar mijn ING rekening maar het geld komt nooit op mijn rekening terecht! Waar en waarom houdt ING mijn geld achter??? Intussen is er voor meer dan €30 kaartkosten aangerekend voor een rekening en visa die ik niet meer wil! En zolang ING niet het nodige doet en mijn geld doorstort op mijn rekening kan ik deze ook niet afsluiten! Schandalig is het! Ombudsdienst is ingeschakeld!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform