info auto ontbreekt
Aard van probleem:
HerstellingKlacht
E. V.
Naar: Toyota Belgium
Aan Toyota België info@toyota.be Edegem 29/11/2025 Geachte Heer / Mevrouw, Betreft: Model CHR, chassisnr. NMTK33BX20R070896 Het onderwerp van onderstaande klacht vindt u in bijlage 1; de brief aan Toyota van 22/11/’25. In bijlage 2 vindt u het antwoord van Toyota hierop van 24/11/’25. Ondergetekende heeft dan op 28/11 de herstelling laten uitvoeren en daarvoor 303,76 euro betaald. Daar kan hij moeilijk tevreden mee zijn, daar Toyota toegeeft dat het ventiel aan elke band zeer kwetsbaar is en dat zowel in de handleiding als bij de aankoop van de wagen een specifieke waar-schuwing ontbreekt/ontbrak. Totaal onwetend hiervan heeft ondergetekende dan zelf de banden proberen op te pompen (wat hij al vijftig jaar doet) met de gekende schade en het oproepen van de pechverhelping tot gevolg. Bij de nieuwe modellen wordt tijdens de productie van de wagen een ander type ventiel geplaatst dat minder stijf is. Bovendien biedt de Toyota-garage te Kontich een oppompbeurt aan voor 9,5 euro, wat er op duidt dat ondergetekende niet de enige klant is die dit euvel voorheeft. Zowel de fabrikant als de garage zijn op de hoogte maar de klant is onwetend gehouden. Klantvriendelijk en commercieel aanvaardbaar is dit niet. En met garantie houdt dit geen enkel verband. Ondergetekende is bereid als blijk van goodwill een klein deel (+-30 €) van de garagekosten te dragen maar de rest van de factuur is naar zijn mening ten laste van Toyota omwille van de nalatigheden hierboven vernoemd en minstens als commerciële geste tegenover een klant, vooral omdat Toyota volgens haar schrijven het continu verbeteren van de klantenervaring van het grootste belang vindt. Hopend op een gunstig antwoord, verblijft ondergetekende, met de meeste hoogachting. Eric Van Loo August Coolslaan, 17, 2650 Edegem Tel.: 03 458 31 07 ericvl@village.uunet.be
Berichten (8)
Toyota Belgium
Naar: E. V.
Website Helpcenter Olivia Brancovianu (Toyota Belgium) 3 dec 2025 14:55 CET Geachte heer Van Loo, Hartelijk dank voor uw brief en de bijkomende informatie betreffende uw Toyota CH-R. Na grondige analyse van uw dossier en de technische gegevens van het voertuig, wensen wij u mede te delen dat de ventielen die op uw model zijn gemonteerd volledig conform zijn aan de fabrikantenspecificaties en identiek zijn aan deze die op alle Toyota-voertuigen worden gebruikt die uitgerust zijn met het bandendrukcontrolesysteem (TPMS). Om de correcte werking van dit systeem te garanderen en schade te voorkomen, moet elke handeling met betrekking tot het oppompen of manipuleren van de ventielen worden uitgevoerd in een erkende werkplaats door gekwalificeerd personeel. Een niet-professionele interventie kan een defect veroorzaken aan de gekoppelde druksensor. In deze omstandigheden kunnen de ontstane schadegevallen niet beschouwd worden als een fabricagefout en komen zij bijgevolg niet in aanmerking voor een tussenkomst, noch onder garantie noch in de vorm van een commerciële tegemoetkoming. Wij begrijpen dat deze situatie voor u teleurstellend kan zijn en wij betreuren de ongemakken die u hebt ondervonden. Echter, op basis van de beschikbare informatie kunnen wij niet positief ingaan op uw vraag tot terugbetaling van de gemaakte kosten. Wij blijven uiteraard tot uw beschikking voor verdere vragen of om u te ondersteunen bij het onderhoud van uw voertuig binnen het Toyota-netwerk. Met vriendelijke groeten, Kind Regards Olivia Brancovianu Customer Relation Manager Toyota Lexus Belux Klachten 28 nov 2025 18:30 CET info auto ontbreekt
Toyota Belgium
Naar: E. V.
Website Helpcenter Hallo Klachten Bedankt dat u contact met ons hebt opgenomen! We hopen dat uw verzoek of klacht nu is opgelost. Kunt u 2 minuten de tijd nemen om onze interactie te beoordelen? Hoe tevreden bent u met de hulp van de klantenservicemedewerker? 5 Zeer tevreden 4 3 2 1 Helemaal niet tevreden Uw feedback is erg belangrijk voor ons en helpt ons de kwaliteit van onze klantenservice te verbeteren. Hieronder kan je nog een overzicht vinden van je laatste contact met ons: Olivia Brancovianu (Toyota Belgium) 3 dec 2025 14:55 CET Geachte heer Van Loo, Hartelijk dank voor uw brief en de bijkomende informatie betreffende uw Toyota CH-R. Na grondige analyse van uw dossier en de technische gegevens van het voertuig, wensen wij u mede te delen dat de ventielen die op uw model zijn gemonteerd volledig conform zijn aan de fabrikantenspecificaties en identiek zijn aan deze die op alle Toyota-voertuigen worden gebruikt die uitgerust zijn met het bandendrukcontrolesysteem (TPMS). Om de correcte werking van dit systeem te garanderen en schade te voorkomen, moet elke handeling met betrekking tot het oppompen of manipuleren van de ventielen worden uitgevoerd in een erkende werkplaats door gekwalificeerd personeel. Een niet-professionele interventie kan een defect veroorzaken aan de gekoppelde druksensor. In deze omstandigheden kunnen de ontstane schadegevallen niet beschouwd worden als een fabricagefout en komen zij bijgevolg niet in aanmerking voor een tussenkomst, noch onder garantie noch in de vorm van een commerciële tegemoetkoming. Wij begrijpen dat deze situatie voor u teleurstellend kan zijn en wij betreuren de ongemakken die u hebt ondervonden. Echter, op basis van de beschikbare informatie kunnen wij niet positief ingaan op uw vraag tot terugbetaling van de gemaakte kosten. Wij blijven uiteraard tot uw beschikking voor verdere vragen of om u te ondersteunen bij het onderhoud van uw voertuig binnen het Toyota-netwerk. Met vriendelijke groeten, Kind Regards Olivia Brancovianu Customer Relation Manager Toyota Lexus Belux Klachten 28 nov 2025 18:30 CET info auto ontbreekt
E. V.
Naar: Toyota Belgium
Geachte, Ik heb uw antwoord op mijn klacht met aandacht gelezen. U schrijft daarin het volgende: “Om de correcte werking van dit systeem te garanderen en schade te voorkomen, moet elke handeling met betrekking tot het oppompen of manipuleren van de ventielen worden uitgevoerd in een erkende werkplaats door gekwalificeerd personeel. Een niet-professionele interventie kan een defect veroorzaken aan de gekoppelde druksensor.” Ik heb er u op gewezen dat in de officiële handleiding van de wagen geen waarschuwing in dat verband vermeld staat. Noch ben ik bij de aankoop van de wagen daarvoor gewaarschuwd. Dit is de reden van mijn klacht. Ik ben terzake volledig in het ongewisse gelaten en heb inderdaad de banden opgepompt zoals ik al een halve eeuw deed. Een oppompbeurt die 303 euro reparatiekosten veroorzaakt is voor mij volledig onaanvaardbaar. Ik verzoek u nogmaals mijn klacht ten gronde te beoordelen. Het gaat niet over garantie of een foutieve handeling van buiten uit, het gaat hem over gemis aan belangrijke info. Hoogachtend. Eric Van Loo August Coolslaan, 17, 2650 Edegem
Toyota Belgium
Naar: E. V.
Website Helpcenter Olivia Brancovianu (Toyota Belgium) 10 dec 2025 17:14 CET Geachte heer Van Loo, Dank u voor uw bericht en toelichting. Wij hebben dit nogmaals voor u nagekeken in de officiële handleiding op onze Toyota-website, voor de Toyota C‑HR modellen van 2019 tot 2023. Wanneer u het gedeelte betreffende de ventielenTPMS (bandenspanningssensoren) raadpleegt, wordt expliciet vermeld dat elke handeling aan de ventielen via een erkend Toyota-concessiehouder dient te gebeuren. Dit is bedoeld om de correcte werking van het systeem te garanderen en schade aan de druksensoren te voorkomen. Wij begrijpen dat dit mogelijk niet duidelijk was bij aankoop en dat u de banden zoals gebruikelijk hebt opgepompt. Echter, volgens de handleiding moet dit soort handelingen door een erkend reparateur uitgevoerd worden. Wij hopen u hiermee de nodige verduidelijking te hebben gegeven. Uiteraard blijven wij beschikbaar voor verdere vragen of toelichting. Met vriendelijke groet, Kind Regards Olivia Brancovianu Customer Relation Manager Toyota Lexus Belux Klachten 4 dec 2025 22:30 CET Nieuw bericht van ERIC V
E. V.
Naar: Toyota Belgium
Geachte mevrouw, Zie mijn antwoord op uw argumentatie in bijlage aub. Vriendelijke groet. E. Van Loo
Toyota Belgium
Naar: E. V.
Website Helpcenter Hallo Klachten Bedankt dat u contact met ons hebt opgenomen! We hopen dat uw verzoek of klacht nu is opgelost. Kunt u 2 minuten de tijd nemen om onze interactie te beoordelen? Hoe tevreden bent u met de hulp van de klantenservicemedewerker? 5 Zeer tevreden 4 3 2 1 Helemaal niet tevreden Uw feedback is erg belangrijk voor ons en helpt ons de kwaliteit van onze klantenservice te verbeteren. Hieronder kan je nog een overzicht vinden van je laatste contact met ons: Olivia Brancovianu (Toyota Belgium) 10 dec 2025 17:14 CET Geachte heer Van Loo, Dank u voor uw bericht en toelichting. Wij hebben dit nogmaals voor u nagekeken in de officiële handleiding op onze Toyota-website, voor de Toyota C‑HR modellen van 2019 tot 2023. Wanneer u het gedeelte betreffende de ventielenTPMS (bandenspanningssensoren) raadpleegt, wordt expliciet vermeld dat elke handeling aan de ventielen via een erkend Toyota-concessiehouder dient te gebeuren. Dit is bedoeld om de correcte werking van het systeem te garanderen en schade aan de druksensoren te voorkomen. Wij begrijpen dat dit mogelijk niet duidelijk was bij aankoop en dat u de banden zoals gebruikelijk hebt opgepompt. Echter, volgens de handleiding moet dit soort handelingen door een erkend reparateur uitgevoerd worden. Wij hopen u hiermee de nodige verduidelijking te hebben gegeven. Uiteraard blijven wij beschikbaar voor verdere vragen of toelichting. Met vriendelijke groet, Kind Regards Olivia Brancovianu Customer Relation Manager Toyota Lexus Belux Klachten 4 dec 2025 22:30 CET Nieuw bericht van ERIC V
Toyota Belgium
Naar: E. V.
Website Helpcenter Yamina Vanden Hende (Toyota Belgium) 12 dec 2025 09:00 CET Beste heer Van Loo, Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw klacht bij onze klantendienst. Wij zijn de officiële invoerder van Toyota en Lexus voor België en Luxemburg. Helaas konden wij het bijgevoegde document niet openen. Wij verzoeken u vriendelijk om een nieuwe e-mail op te stellen en het document opnieuw te versturen naar het juiste adres: info@toyota.be (indien uw klacht over een Toyota gaat) info@lexus.be (indien uw klacht over een Lexus gaat) Wij verontschuldigen ons voor het ongemak. Zodra we het document hebben ontvangen, zullen we uw klacht zo snel mogelijk behandelen. Met vriendelijke groeten, Met vriendelijke groeten - Meilleures salutations - Best regards, Yamina Vanden hende Customer Relations Klachten 11 dec 2025 16:45 CET Nieuw bericht van ERIC V
Toyota Belgium
Naar: E. V.
Website Helpcenter Hallo Klachten Bedankt dat u contact met ons hebt opgenomen! We hopen dat uw verzoek of klacht nu is opgelost. Kunt u 2 minuten de tijd nemen om onze interactie te beoordelen? Hoe tevreden bent u met de hulp van de klantenservicemedewerker? 5 Zeer tevreden 4 3 2 1 Helemaal niet tevreden Uw feedback is erg belangrijk voor ons en helpt ons de kwaliteit van onze klantenservice te verbeteren. Hieronder kan je nog een overzicht vinden van je laatste contact met ons: Yamina Vanden Hende (Toyota Belgium) 12 dec 2025 09:00 CET Beste heer Van Loo, Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw klacht bij onze klantendienst. Wij zijn de officiële invoerder van Toyota en Lexus voor België en Luxemburg. Helaas konden wij het bijgevoegde document niet openen. Wij verzoeken u vriendelijk om een nieuwe e-mail op te stellen en het document opnieuw te versturen naar het juiste adres: info@toyota.be (indien uw klacht over een Toyota gaat) info@lexus.be (indien uw klacht over een Lexus gaat) Wij verontschuldigen ons voor het ongemak. Zodra we het document hebben ontvangen, zullen we uw klacht zo snel mogelijk behandelen. Met vriendelijke groeten, Met vriendelijke groeten - Meilleures salutations - Best regards, Yamina Vanden hende Customer Relations Klachten 11 dec 2025 16:45 CET Nieuw bericht van ERIC V
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
