Terug

Infinissiuma defect na 9 maanden en na 11 :maanden

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

M. T.

Naar: KREFEL

28/01/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 11.01.2024 kocht ik een infinissima in uw winkel en betaalde ik er 44 € voor. Na 9 maanden en na 11 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, op 9 maanden warm het toestel niet meer en op 11 maanden loopt het toestel uit na een knal. Op 28.12.2024 ging ik naar uw winkel om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat ik zou azijn gebruikt hebben, ik gebruik altijd Dugrol, gekocht via Dolce Gusto.be. Op 9 maanden was er geen corrosie zichtbaar vast gesteld tijdens de eerste reparatie en plotseling 2 maanden verder is wel. Ik denk dat dit toestel uit een minderwaarde productie komt. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 8 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Reparatiebewijzen · Betalingsbewijs

Berichten (1)

KREFEL

Naar: M. T.

10/02/2025

Beste Mevrouw Toore, We hebben de mail via testaankoop goed ontvangen. Het spijt ons te vernemen dat het Dolce Gusto toestel niet binnen de garantie hersteld kon worden. We begrijpen dat dit vervelend is, en willen u graag informeren over de situatie. Het toestel werd nagekeken door de betrokken hersteldienst van Krups, en zij hebben vastgesteld dat het defect werd veroorzaakt door het gebruik van een bijtend product (azijn) om het toestel te ontkalken. Dit heeft helaas geleid tot het vervallen van de garantie, wat de reden is dat het bestek naar u werd gestuurd. Bijgevoegd vindt u de foto’s die we van de hersteldienst hebben ontvangen. Ondertussen kan ik u meedelen dat we jouw antwoord op het bestek hebben ontvangen en dat het toestel onhersteld retour zal worden gestuurd. Het toestel zal binnenkort bij ons in het depot aankomen, waarna het doorgestuurd zal worden naar de winkel in Anderlecht. U ontvangt van ons een bericht zodra het toestel daar kan worden afgehaald, uiteraard tegen betaling van de bestekkost van 40€. Wij proberen altijd onze klanten zoveel mogelijk te helpen, maar in bepaalde gevallen kunnen wij helaas niet tussenkomen. Dit is een beslissing van het merk zelf. Ik hoop dat u ons standpunt hierin begrijpt en ik wil u alvast bedanken voor uw begrip. Met vriendelijke groeten, Hilde Customer Happiness Teammember krefel.be Krëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 28/01/2025 11:30 Aan: customercare@krefel.be Onderwerp: Infinissiuma defect na 9 maanden en na 11 :maanden ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf0GUzzT:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform