Deze klacht werd al meermaals bij Fluvius gemeld, maar wij krijgen geen enkele reactie van hen. Sinds november 2020 werden bij ons zonnepanelen geplaatst. Bij het ingeven van onze meterstanden op 27/7/21 bleken onze meterstanden afwijkend. Na onderzoek door onszelf (Fluvius liet ons in de kou staan) bleek duidelijk dat de opbrengst van onze zonnepanelen in ons verbruik worden bijgeteld!!! Wij betalen dus voor de opbrengst van onze zonnepanelen! Wij krijgen nu van Eneco waanzinnige facturen omdat deze meterstanden niet kloppen. Er werd bij melding van dit probleem eind juli '21 door Fluvius voorgesteld om onze meter te vervangen, wat wij ook gedaan hebben. Daarna zouden ze de situatie opnieuw bekijken, maar dit is nooit gebeurd wij krijgen geen enkel antwoord meer van hen. Wij willen, zeker gezien de huidige tendens op de energiemarkt, niet betalen voor verbruik dat er niet geweest is. Wij hebben een opbrengst gehad van 5441 kWh van onze zonnepanelen, maar dat is ons aangerekend ipv dat we hiervan profijt gehad hebben. Er is documentatie die dit kan aantonen. Dit kan voorgelegd worden en is reeds voorgelegd aan Fluvius. Om een voorbeeld te geven: -26/7/21-7/9/21 (43 dagen): verbruik 519 kwh piekuren (voor vervanging meter)- 26/7/21-7/9/21 (43 dagen): verbruik 346 kwh daluren (voor vervanging meter)- 8/9/21-6/10/21 (kleine maand): verbruik 63 kwh piekuren (na nieuwe meter) - 8/9/21-6/10/21 (kleine maand): verbruik 101 kwh piekuren (na nieuwe meter) Iedereen kan zien dat dit niet klopt. Daarom eisen wij dat Fluvius hier een rechtzetting doorvoert en dit doorgeeft aan onze leverancier Eneco, zodat wij een terechte factuur ontvangen en geen monsterbedragen. Indien er geen reactie komt voor 14/10/21 ondernemen wij verdere stappen.