Geachte mevrouw/heer,
Op 3 maart 2024 kocht ik online bij jullie een One Plus Nord3 256GB 5G.
Ik stelde op 2 mei vast dat deze midden van de nacht was uitgevallen en wij deze niet meer op normale wijze konden opstarten. Ik nam contact op met Telenet om te vragen hoe ik deze kon terugsturen maar dat ging niet, het was noodzakelijk om deze naar een winkel te brengen. Dit deed ik dan ook op 2 mei. In het APC Centrum in Ninove was het niet mogelijk deze online in te brengen dus ik kreeg een getypt bewijs mee dat ik hem binnengegeven had. Zie bijlage.
Op 28 mei heb ik zelf een afspraak in Ninove gemaakt om te luisteren waar mijn toestel zich bevond. De dame die me daar te woord stond kon mijn toestel niet lokaliseren en de verantwoordelijke van het centrum zou mij telefonisch contacteren, wat nooit gebeurd is.
Op 12 juni nam ik dan maar contact op met Telenet zelf. Een jongeman beweerde mijn ongemak te begrijpen, alsook dat ik uit noodzaak opnieuw een toestel aangeschaft had, en gaf aan dat hij met zijn meerdere besproken had dat mijn geld binnen de twee weken op mijn rekening zou staan. Ondanks dat ik dit vroeg was het onmogelijk dit via mail te bevestigen. Gelukkig worden al deze telefoongesprekken opgenomen en kan Telenet dat natuurlijk zelf oproepen.
Op 22 juni belt het APC centrum mij plotseling op dat mijn toestel terug is... Ik nam opnieuw contact op met Telenet, dat mijn ongenoegen alweer zeer goed begreep, en een dossier ging starten en de opname van 12 juni ging beluisteren en mij zeker ging contacteren.
Op 1 juli nam ik zelf opnieuw contact op met Telenet en dit verliep identiek aan het contact op 22 juni, ik kreeg dezelfde boodschap dan toen. Zij konden niets doen maar een dossier werd opgestart en ik ging snel gecontacteerd worden.
Ik besloot nadien een klacht in te dienen bij Telenet.
Aangenaam verrast kreeg ik op 2 juli al telefoon van een vriendelijke en begane dame van Telenet die aangaf dat vorige telefoontjes niets gebaat hebben omdat de collega's geen dossier geopend hadden.
Ik kreeg ook te horen dat het zeker in orde zou komen maar dat ik geen terugbetaling zou krijgen voor een toestel dat niet in de handen van Telenet is (ondanks dat het in de winkel in Ninove ligt, en dus in handen van Telenet IS volgens mij). Ik zou het moeten ophalen, opsturen met het label dat ik zou toegemaild krijgen, en dan zou de procedure 3 á 4 weken duren, maar ik zou mijn geld terugkrijgen.
Ik wacht vandaag nog steeds op dat label dat zou gemaild worden.
Ik maakte wel reeds een afspraak op 15 juli in het APC Centrum.
Gezien ik intussen dubbele kosten gemaakt heb (door een GSM te moeten aankopen omdat ik geen werkende meer in mijn bezit had), mijn toestel zelf nog niet lang gehad heb, veel moeite gedaan heb zonder resultaat, verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 10 juli 2024 concrete stappen in het opstarten van de terugbetaling, waarvan ik schriftelijk bewijs ontvang.
In bijlage vindt u volgende documenten terug:
- aankoopbewijs
- bewijs van afgifte in Telenetwinkel Ninove
Met vriendelijke groeten,