Beste meneer of mevrouw,In mijn eerste afrekening (06/07/2023, factuurnr. 6793472358) zag ik dat de beginmeterstand voor elektriciteit niet overeenkomt met de meterstanden die werden doorgegeven via het energieovernamedocument. Dit viel me helaas pas een maand later op, nadat het volgend voorschot van mijn bankrekening ging, wat ongeveer verachtvoudigd(!) was. Een voetnoot hierbij is dat er slechts sporadisch verbruik ging zijn, want ik woon nog niet op het nieuwe adres.Constatering:- Bij overnemen van de meterstanden werd de stand 61936.0 doorgegeven, die leek ook door Luminus juist ontvangen te zijn, want dat stond expliciet in de bevestigingsmail van het nieuwe contract.- In factuur 6793472358 staat als beginstand 61157, wat 779 kWh lager is dan wat werd doorgegeven? De eindstand van 61936.7 zoals opgenomen door de meterstandopnemer klopt wel.Gevolg van de situatie is dus dat ik voor 779 kWh aan energie van de vorige bewoners heb betaald, en dat er nu een veel te groot voorschotbedrag per domiciliëring van mijn rekening is gegaan. We spreken hier slechts over 150 euro aan energie, en het voorschot van 720 euro verwacht ik ook ooit terug te zien, maar zoals de behandeling van mijn klacht nu loopt bij Luminus heb ik hier alvast geen goed oog op.Ik stuurde praktisch direct na het opmerken van de fout een klacht naar Luminus, met nr #32461504. Dat was op 13/08/2023. Deze staat na 40+ dagen nog steeds op in behandeling. Ik heb zelf al 3 maal Luminus gecontacteerd, en kreeg steeds de belofte dat de prioriteit verhoogd werd. Luminus beloofde initieel binnen enkele dagen te antwoorden op de klacht, maar buiten de chatsessies die ik zelf initieerde, heb ik in al die tijd geen enkele mail of telefoon ontvangen. In de 2e chatsessie werd beloofd dat een geschil oplossen tot 40 kalenderdagen kan duren, maar die termijn zijn we ondertussen ook voorbij, dus zag ik me genoodzaakt via deze weg mijn klacht wat kracht bij te zetten. Hier wil ik ook nog bij vermelden dat Luminus telefonisch onbereikbaar is, wanneer ik hen bel krijg ik de melding dat mijn contract is een internet only contract is, ik vind het zeer frappant dat ze zich gewoon achter een chatbox kunnen verbergen, zelfs voor een klacht die nu toch al enige tijd aansleept.Bij het indienen van de klacht bezorgde ik hen nog eens een scan van het energieovernamedocument, alsook van de bevestigingsmail van het nieuwe contract. Ik heb ook foto's van de meterstanden, maar hun klachtenplatform liet slechts toe 2 bijlagen te uploaden. Zoals ik al aangaf, ben ik dus tot op heden nog niet gecontacteerd geweest om bijkomende info te verschaffen. Die bijkomende foto's upload ik hier uiteraard wel ineens.Als oplossing had ik graag een herziening van de factuur gewenst, met uiteraard ook een terugbetaling van de te veel geïnde voorschotten.