REf 1-46634339201Geachte klant,Als antwoord op uw klacht kan ik u het vogende meedelen:Een IOSS webshop is verplicht om zijn IOSS-nummer digitaal door te sturen. Via dit nummer zal de douane de nodige informatie over je zending automatisch uitlezen. Indien dit nummer niet is doorgegeven of niet geldig is, dan is de inklaringsdienst van bpost verplicht om btw en douaneformaliteiten aan te rekenen aan de ontvanger. (Het volstaat niet om het IOSS-nummer te noteren op de verpakking of om het achteraf te communiceren.)Zie ook s:www.bpost.be/nl/faq/ik-heb-al-btw-de-webshop-betaald-nu-moet-ik-dit-nog-eens-betalen-hoe-kan-dat[THREAD ID:1-LF8YNEM]Ik begrijp uw ontgoocheling daarover maar bpost is om de hierboven vermelde reden verplicht de zending met kosten in te klaren.Dit is dus in geen enkel geval te wijten aan een eventuele incompetentie van bpost.Met vriendelijke groeten,Philippe