Terug

Incompetentie Importkosten berekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. B.

Naar: bpost

16/09/2022

Beste,Ik bestelde een pakketje bij Etsy waar ik ook VAT op heb betaald. Nu dat het pakketje in België is aangekomen moet ik ten onrechte importkosten betalen omdat het IOSS nummer zogezegd niet zou zijn meegegeven aan Bpost. Ik heb meerdere acties ondernomen, Etsy gecontacteerd, de afzender gecontacteerd en zelfs bpost direct. De afzender heeft het IOSS nummer correct doorgegeven (via click & drop). Etsy is een bekende geregistreerde webshop dus Etsy's IOSS nummer wordt sowieso al automatisch gepopuleerd. Het IOSS nummer staat ook op het pakketje (pakket-foto van bpost gezien waar dat op staat).Maar zelfs met al deze informatie stuurt bpost mij dat het IOSS nummer er niet is, of niet correct is doorgegeven? Dit is oftewel extreem incompetent of fraudulent om zomaar geld bij te vragen aan de consument (ik). Het IOSS nummer is heel duidelijk zichtbaar, is digitaal doorgegeven en bpost zou helemaal geen importkosten moeten vragen.Ik heb bpost meerdere keren geëmailed hierover, gebeld naar hun klantendienst. Maar niemand luistert. Dit is niet de eerste keer dat dit is voorgevallen en dit moet nu stoppen.

Berichten (3)

bpost

Naar: T. B.

16/09/2022

Beste klant,Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd.In de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier.Met vriendelijke groeten,Klara C.BpostAnspachlaan 1 bus 1, 1000 Brussel[THREAD ID:1-KB3CUJI]

T. B.

Naar: bpost

16/09/2022

Beste Bpost, Ah zo, het "antwoord van de klantendienst is in overeenstemming met jullie algemene voorwaarden en procedures"? Dus onbeshoft zijn en disrespectvol is ook in overeenstemming met die voorwaarden en procedures? Jullie medewerker gaf mij geen extra informatie noch hulp en was enorm onbeleefd ook. Ik kon mijn zinnen niet eens afmaken. Bovendien vroeg ik om mijn importkosten na te kijken en met de verantwoordelijke van het import-departement te spreken. Jullie kunnen mij helpen door mij door te verwijzen naar de juiste persoon.

T. B.

Naar: bpost

16/09/2022

Bpost,Eindelijk na mijn vele opvolgingen en emails heb ik antwoord van jullie import-departement. Het klopt inderdaad wat ik zeg, het IOSS nummer is gegeven dus er zijn geen importkosten nodig (zie bijgevoegde emails). Jullie klantendienst heeft helemaal niet geholpen, jullie luisteren niet naar consumenten. Verontschuldigingen zijn zeer op hun plaats nu van jullie kant, vooral hoe onrespectvol jullie zijn geweest tegenover mij.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform