Terug

incassokosten Hello Fresh

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Hello Fresh

30/12/2023

Midden december ontving ik een mail van call2collect (dossiernummer 20314090 en referentienummer 100252192) in verband met een aanmaning van 2 onbetaalde Hello Fresh boxen, daterend van mei 2023.Ik ging er vanuit dat dit spam was, maar besloot voor de zekerheid toch even telefonisch contact op te nemen met de klantendienst van Hello Fresh.Tot mijn verbazing bleek het niet te gaan om spam, maar is de mail van call2collect wel degelijk intentioneel gestuurd in opdracht van Hello Fresh.In eerste instantie vroeg ik me af waarom ik hiervoor nooit rechtsreeks door hen werd gecontacteerd. Uiteraard had ik de betaling dan wel eerder voldaan.De callmedewerker kon zien dat mijn oud adres nog stond geregistreerd in hun database. De aanmaningsbrieven moeten dus ook daar terecht zijn gekomen. Jammer, want de boxen die in mei werden geleverd werden wel op het nieuwe adres geleverd?!Er zouden ook 2 mails zijn gestuurd, deze heb ik echter nooit ontvangen in mijn inbox.Telefonisch heeft men mij hier nooit over gecontacteerd.Wat mij ook verveelt is dat ik voor en na die periode in mei ook enkele keren boxen bestelde en de betaling toen steeds automatisch verliep via domiciliering. Ik ging er dus oprecht vanuit dat er zich geen openstaande betalingen zouden kunnen voordoen.Ik wil zo snel mogelijk de 2 onbetaalde boxen betalen, maar wil uiteraard niet instaan voor de incassokosten van 40 euro die men mij nu aanrekent.Via mail probeerde ik al meermaals een antwoord te krijgen op volgende vragen, maar ik krijg telkens maar een half antwoord.1. Kunnen jullie mij (met de respectievelijke data) de mails tonen met de betalingsherinneringen die mij werden toegestuurd?2. Hoe komt het dat de aanmaningsbrieven die per post werden verstuurd naar een verkeerd adres werden verzonden?

Berichten (1)

Hello Fresh

Naar: J. V.

31/12/2023

Beste,Wat vervelend om te horen dat de betalingen naar een incassobureau zijngestuurd en je hier geen berichten over hebt ontvangen. Het bezorgadres enfactuuradres kunnen verschillend zijn, vandaar dat het kan zijn dat jebezorging wel op je nieuwe adres komt maar het factuuradres dus nog nietwas aangepast. Ik help je graag verder, kan je hiervoor contact opnemen viahellofresh.be/contact-us, Facebook Messenger of Instagram DM? Via mail zijnwe inderdaad niet bereikbaar.Groet, Amber van HelloFreshOn Sat, Dec 30, 2023 at 9:36'¯PM


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform