Terug

Incassobureau na retourzending

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: ZALANDO

10/08/2020

Beste, december 2019 deden wij als vaste klant bij Zalando een bestelling van winterjassen. Eén van de jassen kochten én betaalden we, de andere jassen stuurden we retour. Niet veel later kregen we een aanmaning. Ik nam contact op met Zalando, stuurde hen dat ik alles (behalve de aankoop) geretourneerd heb + het bewijsje van retour van Bpost erbij. Ze zeiden dat ik me geen zorgen moest maken omtrent de aanmaning, en dat ze inderdaad de retourzending goed ontvangen hadden. Deze was blijkbaar naar hen gestuurd ipv naar de partner, maar dit was geen probleem zij gingen het verder opvolgen en de zending naar de partner terugsturen, vandaar dat er wat vertraging op de retour zat en het in mijn account als 'onbetaald' bleef staan. Omdat het bleef duren, vroeg ik verschillende keren of het wel in orde kwam en dat ik dit opgelost wou zien. Elke keer opnieuw kreeg ik antwoord van de klantendienst van Zalando: Helaas nog steeds niets verwerkt omdat jet het al het geretourneerd hoef je geen zorgen te maken over aanmaningen komt helemaal goed. Ik vraag je nog even vriendelijk om geduld. Nadien vroegen ze ons een rechtsverklaring in te vullen. Wij stuurden die terug en kregen nadien de melding dat deze te laat ontvangen is en deze dus komt te vervallen. Wij vinden echter nergens een termijn waarbinnen deze rechtsverklaring moest teruggestuurd worden. Tot we op datum van 24/02/2020 een ingebrekestelling ontvingen van Alektum Group, een incassobureau. We moeten het bedrag van de artikelen betalen + al 52,8 euro kosten erbij. Om een lang verhaal kort te maken: na oneindig veel telefoons met Alektum (waar ook zij ons verzekerden dat alles in orde zou komen) en meer dan 3x alles op mail te zetten met de hele geschiedenis en alle bewijzen, krijgen we vandaag alwéér de melding dat we moeten blijven betalen. Omdat die rechtsverklaring dus te laat binnen was bij Zalando. Ongeacht er geen termijn op stond, ongeacht dat zij wel degelijk de retourzending goed ontvangen hebben. Ze blijven het geld (= kosten) eisen. Dit kan toch écht niet? Wetende dat wij alle artikelen netjes hebben teruggestuurd, zij dit ook meermaals aan ons bevestigen die te hebben ontvangen, maar omdat die rechtsverklaring volgens hen iets te laat teruggestuurd is, moeten we blijven betalen. WIJ BETALEN NIET! Héél erg teleurgesteld in Zalando, na jaren vaste klant te zijn!!!!!!!!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform