Op 18/6 heb ik schijnbaar een veiling gewonnen. Ik heb alvast geen winnend bod geboden op deze veiling. - Op 6/7 komt een e-mail met het dreigement dat tegen de volgende dag het bedrag op de rekening moet staan anders word het dossier meteen doorgestuurd naar een incassobureau (jullie dus). Dit kan toch niet wettelijk zijn, zonder enige voorafgaande schriftelijke aanmaning of verwittiging? - Op 7/7 (wanneer ik de email gezien heb en dus al te laat was om die betaling te vereffenen zoals gewenst) heb ik terug gereageerd op de e-mail om verhaal te halen. - Op 12/7 pas komt een automatische mail van Vakantieveilingen dat mijn vraag nog altijd in behandeling is, en nog wat geduld moet hebben.- op 15/7 komt bij ons een brief van een incassobureau in de bus gevallen gedateerd op 11/7- ik heb hierop meteen zowel het incassobureau als Vakantieveilingen gecontacteerd met dezelfde uitleg. Van het incassobureau heb ik geen reactie gekregen, vakantieveilingen kon nu echter wel meteen antwoorden, echter met dezelfde standaard antwoordemail die je overal op google terugvind als antwoord op gelijkaardige klachten. Hoe kan een mens dan in godsnaam hier normaal op reageren of betalen (voor zover het terecht is dat er betaald word voor iets waar je niet om gevraagd hebt)? Na wat rondzoeken op google ben ik blijkbaar verre van de enige die slachtoffer is van deze wanpraktijk met onwettige dreigementen. Het standaard riedeltje van Vakantieveilingen als antwoord op dit veel voorkomend probleem zal niet voldoende zijn als antwoord. Ik ben uiteindelijk wel bereid als compromis de veiling te betalen, maar ik weiger ten stelligste 40 euro kosten hiervoor te betalen voor Vakantieveilingen hun gebrekkige communicartie en klantendienst. Nota: gezien ik Duitstalig ben en het Nederlands niet zo machtig ben (zoals je wel merkt in mijn email met vakantieveilingen heb ik deze brief laten opstellen door een kennis)