Terug

Incasso zonder aanmaning

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: VakantieVeilingen

21/07/2022

Op 18/6 heb ik schijnbaar een veiling gewonnen. Ik heb alvast geen winnend bod geboden op deze veiling. - Op 6/7 komt een e-mail met het dreigement dat tegen de volgende dag het bedrag op de rekening moet staan anders word het dossier meteen doorgestuurd naar een incassobureau (jullie dus). Dit kan toch niet wettelijk zijn, zonder enige voorafgaande schriftelijke aanmaning of verwittiging? - Op 7/7 (wanneer ik de email gezien heb en dus al te laat was om die betaling te vereffenen zoals gewenst) heb ik terug gereageerd op de e-mail om verhaal te halen. - Op 12/7 pas komt een automatische mail van Vakantieveilingen dat mijn vraag nog altijd in behandeling is, en nog wat geduld moet hebben.- op 15/7 komt bij ons een brief van een incassobureau in de bus gevallen gedateerd op 11/7- ik heb hierop meteen zowel het incassobureau als Vakantieveilingen gecontacteerd met dezelfde uitleg. Van het incassobureau heb ik geen reactie gekregen, vakantieveilingen kon nu echter wel meteen antwoorden, echter met dezelfde standaard antwoordemail die je overal op google terugvind als antwoord op gelijkaardige klachten. Hoe kan een mens dan in godsnaam hier normaal op reageren of betalen (voor zover het terecht is dat er betaald word voor iets waar je niet om gevraagd hebt)? Na wat rondzoeken op google ben ik blijkbaar verre van de enige die slachtoffer is van deze wanpraktijk met onwettige dreigementen. Het standaard riedeltje van Vakantieveilingen als antwoord op dit veel voorkomend probleem zal niet voldoende zijn als antwoord. Ik ben uiteindelijk wel bereid als compromis de veiling te betalen, maar ik weiger ten stelligste 40 euro kosten hiervoor te betalen voor Vakantieveilingen hun gebrekkige communicartie en klantendienst. Nota: gezien ik Duitstalig ben en het Nederlands niet zo machtig ben (zoals je wel merkt in mijn email met vakantieveilingen heb ik deze brief laten opstellen door een kennis)

Berichten (6)

VakantieVeilingen

Naar: S. D.

21/07/2022

Hi Klachtenbox, Bedankt voor je bericht, het referentienummer van jouw bericht is 2014990. We doen ons best om jouw vraag binnen 5 dagen te beantwoorden. Neem een kijkje bij onze veelgestelde vragen, wellicht staat het antwoord op je vraag hier al tussen. Met vriendelijke groet, Het team van VakantieVeilingen

VakantieVeilingen

Naar: S. D.

25/07/2022

Hi Klachtenbox, Je hebt van ons nog geen bericht ontvangen, maar we zijn je niet vergeten. Het is wat drukker dan normaal waardoor we nog niet aan je vraag of klacht zijn toegekomen. We willen je vragen geen nieuwe berichten te sturen, we zorgen zo snel mogelijk voor terugkoppeling op je vraag! Mocht je inmiddels al een antwoord hebben gevonden of is je vraag niet meer nodig, wil je dit dan aan ons laten weten? Dankjewel voor je geduld! Met vriendelijke groet, Het team van VakantieVeilingen

VakantieVeilingen

Naar: S. D.

28/07/2022

DATA NOT AVAILABLE

S. D.

Naar: VakantieVeilingen

01/08/2022

beste,op 21-7 heb ik een email gekregen van jullie klantendienst waar reeds werd bevestigd dat de veiling geannuleerd ging worden binnen de 5 dagen. ik heb de email pas gezien nadat ik deze klacht heb ingediend via Test-Aankoop. de veiling is uiteindelijk niet geannuleerd geweest zoals beloofd in de email. weten jullie eigenlijk wel waar jullie mee bezig zijn op jullie klantendienst? gelieve jullie dan ook aan jullie eerste reactie te houden! in bijlage vind u de email.mvgSven EngelhardtSteven Dewyn

VakantieVeilingen

Naar: S. D.

01/08/2022

Hi Klachtenbox, Bedankt voor je bericht, het referentienummer van jouw bericht is 2034611. We doen ons best om jouw vraag binnen 5 dagen te beantwoorden. Neem een kijkje bij onze veelgestelde vragen, wellicht staat het antwoord op je vraag hier al tussen. Met vriendelijke groet, Het team van VakantieVeilingen

VakantieVeilingen

Naar: S. D.

05/08/2022

Hi Klachtenbox, Je hebt van ons nog geen bericht ontvangen, maar we zijn je niet vergeten. Het is wat drukker dan normaal waardoor we nog niet aan je vraag of klacht zijn toegekomen. We willen je vragen geen nieuwe berichten te sturen, we zorgen zo snel mogelijk voor terugkoppeling op je vraag! Mocht je inmiddels al een antwoord hebben gevonden of is je vraag niet meer nodig, wil je dit dan aan ons laten weten? Dankjewel voor je geduld! Met vriendelijke groet, Het team van VakantieVeilingen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform