Terug

inbreuk privacy - ID card inlezen is voorwaarde voor garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: MediaMarkt

02/09/2018

Beste, alhoewel ik tot zover geen schade heb ervaren, wil ik dit toch graag melden. Ik kocht in de Mediamarkt in Gent een DVD set. Aan de kassa vroeg men mijn identiteitskaart, anders zou ik geen garantie krijgen.Ik twijfelde om deze te laten zien.Ik zag er geen graten in, en ik gaf deze, waarop deze automatisch in hun lezer ging en ingelezen werd.Alhoewel ik niet ingelicht werd dat mijn ID card zou uitgelezen worden en opgeslaan worden, bleek dat mijn data al opgeslaan was ... En dat onder het mom dat ik anders geen garantie kon krijgen op de aangekochte goederen. Ik stel me aardig vragen bij deze praktijken. Nogmaals. Tot zover geen schade ervaren, maar ik weet niet wat met mijn persoonsgegevens gebeurt.

Berichten (1)

MediaMarkt

Naar: A. C.

04/09/2018

Beste meneer Standaert,Hartelijk bedankt voor uw bericht.Het is uiteraard perfect mogelijk om uw persoonsgegevens te laten verwijderen uit onze systemen.Deze aanvraag dient u echter rechtstreeks te richten naar ons privacy departement.Dit kan via e-mail naar het e-mailadresprivacy.be@media-saturn.comAarzel niet om ons te contacteren indien u nog verdere vragen heeft, we helpen u er graag mee verder.Vriendelijke groeten,Cordialement,AnoukComplaints Teamcomplaints@mediamarkt.bewww.mediamarkt.bewww.saturn.luBrusselsesteenweg 496 bus 21731 Asse ZellikBelgie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform