Aan LuminusBetreft: Geen schriftelijke reactie op mijn aangetekend schrijven van 4 augustus (afgeleverd op 16 augustus om 7.58u). Geen rechtzetting en naleving van mijn elektriciteitscontract met terugstorting van het teveel betaalde bedrag. Nogmaals vraag ik te antwoorden op mijn aangetekend schrijven van 4/08 en 23/09 (schriftelijk en/of per mail) en een onmiddellijke naleving en rechtzetting van mijn elektriciteitscontract. Met vriendelijke groetTom SevenantsAan Luminus 4 augustus 2022PB 480001000 Brussel 1 Betreft: Niet naleven van elektriciteitscontract van Tom Sevenants Klantnummer Luminus 41-39188-34 voormalig Essent klant Geachte heer/mevrouw Op 24/5/21 teken ik (Tom Sevenants) in op een energiecontract met Essent.Het aansluitadres voor elektriciteit is Breynissempad 1 3300 Tienen.Dit elektriciteitscontract bevat volgende voorwaarden ( zie contract in bijlage): Verder heb ik recht op volgende kortingen volgens mijn contract met Essent: Op 12 juli 2021 krijg ik volgende mail van Luminus: Deze zomer neemt Luminus je energiecontract over.Voor jou blijft alles hetzelfde.Beste Tom,Je hebt het misschien al gehoord. Luminus heeft de activiteiten van Essent Belgium overgenomen. Samen sterker, daar geloven we in!De overdracht van jouw energiecontract gebeurt automatisch, ten laatste eind augustus. Jij hoeft er niets voor te doen. Meer nog: je gaat er weinig van merken. Je tarieven, de voordelen die je bij Essent had, je huidige betalingsvoorkeuren, ... Alles blijft hetzelfde. Enkel de naam van jouw energieleverancier verandert.Stap voor stap van Essent naar Luminus Essent draagt voor 31/08/2021 de levering van jouw energie over aan Luminus. Luminus bevestigt je tarief, je promo’s en al je andere voordelen. Om de overname van je contract correct te laten verlopen zal jouw netbeheerder vragen om je meterstanden door te geven. Zeker doen! Er volgt geen factuur. Je voorschotfacturen komen voortaan van Luminus. Het bedrag blijft hetzelfde. Ook je eerstvolgende afrekeningsfactuur krijg je van Luminus. Gewoon zoals altijd op het moment dat je ze verwacht. De slotfactuur van Essent wordt hierin automatisch verrekend en sturen we mee als bijlage. Meer info vind je op luminus.be/essent.Je mag gerust zijnLuminus zorgt met plezier voor jouw elektriciteit en/of gas, maar zeker ook voor je gemoedsrust en comfort. Essent en Luminus zijn één. Samen maken we het verschil.Heb je nog vragen? Wij zijn er voor jou. Je vindt heel wat antwoorden op luminus.be/essent. Ook de klantendienst blijft bereikbaar op het nummer 02 302 20 00, van maandag tot vrijdag tussen 8 en 18 uur (uitgezonderd feestdagen).Bedankt voor je vertrouwen!De Essent- en Luminus-teams Besluit: Uit mijn jaarafrekening blijkt dat de korting zoals beschreven in het contract met Essent niet is toegepast op de periode van 1/07/21 tot 30/06/22. Deze korting van 48% op de kwh prijs bedraagt ongeveer 1500€ en is nergens verrekend in de eindafrekening.Ik heb hier sinds april (eerste jaarafrekening) elke maand contact over gehad met de klantendienst en telkens geven ze mij gelijk, maar zeggen erbij dat de facturatiedienst veel achterstand heeft en niet te bereiken is. De laatste mederwerker van de klantendienst Luminus bevestigt nogmaals mijn gelijk en zegt er zelfs bij dat ik best naar Test Aankoop stap om druk uit te oefenen… Op 14 juli heb ik een klacht ingediend bij de Ombudsdienst voor Energie. Na telefonisch contact bevestigen ze mij dat de klacht in behandeling is. De laatste 2 voorschotfacturen (totaal van ongeveer 650€) heb ik niet meer betaald omdat jullie (Luminus) mij ongeveer 1500€ moeten terugstorten.Deze praktijken zijn ongehoord en de klant kan nergens verhaal halen wegens de onbereikbaarheid van de energieleverancier. Ondertussen blijven jullie rappels sturen met kosten en trachten jullie via een (gewijgerde) domiciliëring geld van mijn rekening te halen.Dit zijn maffiapraktijken die strafbaar en ontoelaatbaar zijn. En jullie spreken van een 5-sterren klantendienst…Ik eis dan ook dat er onmiddellijk een antwoord en rechtzetting gebeurt van mijn contract en dat het bedrag overgeschreven wordt op mijn rekening. Met vriendelijke groetenTom Sevenantstomsevenants@gmail.comBreynissempad 13300 Tienen