Terug

In de kou gelaten na panne boiler

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: Eneco

29/12/2019

-Ik ben al sinds 2012 klant bij Eneco (toen nog Eni).-Op 17/04/2019 ketelonderhoud door Eneco laten uitvoeren voor +- 180€-Onze boiler viel op donderdag 12/12 in panne.Na een telefoontje naar de 24/24 support van Eneco werd er gemeld dat een technieker ons ging opbellen voor een afspraak. Gebeurd. De technieker kwam langs op 13/12. Ik vertelde hem dat de foutcode 6A wijst op het feit dat er iets mis is met de ionisatie-elektrode. Hij meldde dat er enkel wat water moest bijgestoken worden, want de druk stond te laag. De boiler resette, de technieker dronk een koffie tijdens het invullen van zijn administratie en vertrok. Na zijn vertrek, zelfde issue ==> 6A. Gebeld naar de permanentiedienst van de technieker. Die medewerker verzekerde mij dat de technieker ging terugbellen. Niet gebeurd. Na talloze telefoons naar de sos dienst en eneco zelf, kregen we te horen dat er niets werd nagelaten in het dossier en dat de technieker geweigerd had om langs te komen, want hij was toch al geweest.Hij is uiteindelijk gedwongen om langs te komen laat in de avond. Het bleek de i-o-ni-sa-tie-e-lek-tro-de? Vreemd. Hij ging maandag een offerte sturen om die te vervangen. Nooit ontvangen. We zijn enorm ontevreden over deze service. We zitten sinds donderdag 12/12 zonder verwarming en warm water en we worden letterlijk en figuurlijk in de kou gelaten tot op vandaag 17/12.-Op 18/12 een eigen loodgieter laten opdagen. Zijn vaststelling was dat er tijdens het onderhoud dat ik via Eneco regelde in de eerste helft van 2019 waarschijnlijk enkel een meting is gebeurd en verre van een echt onderhoud. En dat voor 180€? Dat wil zeggen dat ik wettelijk in orde was met een certificaat voor 180€, maar daar houdt het dan ook op. Daardoor werkte de boiler niet naar behoren, moest ik wisselstukken laten bestellen en een loodgieter betalen. Daarnaast vraag ik hem best snel terug voor een degelijk onderhoud, terwijl tweejaarlijks met dit type boiler zou moeten volstaan. Stevig prijskaartje in totaal, terwijl we bij Eneco niet weinig betalen ivm de concurrentie. -Deze case werd onderzocht en de telefoniste besloot dat ze kon afsluiten met een positieve noot, omdat de zaak uiteindelijk werd opgelost. Door mijzelf of beter, mijn loodgieter.-Ik wens gecompenseerd te worden voor alle kosten (onderhoud in april, dagen in de kou + koud water, interventie en wisselstukken loodgieter).

Berichten (3)

D. V.

Naar: Eneco

09/01/2020

Moesten we naar Eneco geluisterd hebben, dan hadden we ook nog een firma moeten inschakelen om "een lek" op te sporen. De man aan de telefoon kon dat besluiten uit een telefoongesprek. Het expansievat bleek kapot door slecht onderhoud. Totaal iets anders.2 loodgieters, een set elektroden en een nieuw expansievat zijn we verder. De kosten lopen op.In de bijlagen kan u zien dat er bij jullie onderhoud zogezegd onderdelen zijn gereinigd: duidelijk niet gebeurd. En met de waarden die zijn genoteerd en aangeduid in het rood kan ik naar het LNE stappen. Er zat geen uitreksel van zijn meting bij zoals het wettelijk verplicht is, omdat daar de echte waarden op zouden staan = zou wijzen op het feit dat alles moet gereinigd worden. Die man door julie aangesteld is max 20 minuten bij mij binnen geweest. De 2 die ik heb aangesteld elk bijna 2u.Ik wacht nog even op uw antwoord om verdere stappen te ondernemen.

Eneco

Naar: D. V.

19/02/2020

Beste,In dit dossier zijn onze specialisten van onze dienst maintenance in onderhandeling met Allianz voor een tussenkomst van het ongemak of geleden schade die de klant gehad zou hebben.Ik zal het zeker niet nalaten u verder op de hoogte te houden van zodra wij het voorstel van Allianz ontvangen.Met vriendelijke groeten,Sincères salutations,Peter Baerts­­Customer ServiceException Complaint Handling Team Member­­peter.baerts@eneco.com32 (0)484 14 42 30Battelsesteenweg 455/I2800 Mechelenwww.eneco.be­The information contained in this e-mail may be confidential and is intended solely for the attention and use of the named addressee(s). The use or distribution of this information by others than the named addressee(s) is not allowed. If you are not the intended recipient,please notify the sender and delete this e-mail message. Eneco Belgium NV is registered at the Crossroads Bank for Enterprises under number 0683.948.879.

Eneco

Naar: D. V.

26/03/2020

Beste,I.v.m. het dossier zijn we nog altijd aan het wachten op reactie Allianz. Wij hebben aan de klant wel een geste toegekend van 180 euro (prijs van zijn onderhoud).De klant heeft zich hiermee akkoord verklaard.Hopend hiermee het klantendossier correct te hebben afgesloten.Met vriendelijke groeten,Sincères salutations,Peter Baerts­­Customer ServiceException Complaint Handling Team Member­­peter.baerts@eneco.com32 (0)15- 29 96 83Battelsesteenweg 455/I2800 Mechelenwww.eneco.be­The information contained in this e-mail may be confidential and is intended solely for the attention and use of the named addressee(s). The use or distribution of this information by others than the named addressee(s) is not allowed. If you are not the intended recipient,please notify the sender and delete this e-mail message. Eneco Belgium NV is registered at the Crossroads Bank for Enterprises under number 0683.948.879.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform