In december 2014 sloten we een contract af bij Verisure voor de bijhorende installatie.Begin februari 2016 kregen we een maandelijkse factuur die €2 hoger was dan voorheen, waarna we telefonisch contact opnamen met Verisure. Verisure: “ Dit is een normale procedure, wordt overal toegepast, maar Verisure heeft het te druk om al haar klanten op de hoogte te brengen van de indexeringen”Een indexering staat inderdaad in de algemene voorwaarden van het contract. Als ik 7.3 van de algemene voorwaarden nalees, is deze indexering gebaseerd op de stijging van de index van consumptieprijzen, van september 2015. Als ik de index bekijk op de pagina van de FOD economie en deze toepas op de maandelijkse bijdrage van €24,99, kom ik niet aan de prijsstijging van €2,00 maar op ongeveer €0,26.Na dit schriftelijk te melden aan Verisure, werd ons contract en de maandelijkse bijdrage voor een centrale waar we geen gebruik van maakten, stopgezet.Anno 2021 werkt onze installatie niet meer. Vermoedelijk zijn de batterijen van de verschillende componenten in onze woning toe aan vervanging.We hebben meermaals contact opgenomen met Verisure. Telkens krijgen we dezelfde melding, wat neerkomt op:“U bent geen klant meer, want u betaalt geen maandelijkse bijdrage, dus wij kunnen u niet verder helpen”.De batterijen in de installatie zijn van een Chinese of andere makelij en nergens online te vinden. Ander zou ik ze zelf vervangen.Conclusie: We hebben een installatie van Verisure, maar als ze de koe niet eindeloos kunnen uitmelken, dan moeten we niet vragen om verzorgd te worden.