Terug

Importbelasting UPS

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. P.

Naar: UPS

27/08/2023

Beste, eind vorig jaar bracht ik mijn collectie Pokémon kaarten naar Londen om die door een veilinghuis te laten verkopen. De kaarten werden echter niet verkocht en dus gebruikte ik UPS om de kaarten terug op te halen en hier te laten bezorgen. Het is een tamelijk zeldzame collectie en ik kocht bij UPS een verzekerde verzending, waar ik 120€ voor betaalde. Tot mijn grote verbazing rekende UPS mij echter €256 extra import tax aan, alsof ik een product in het buitenland gekocht had, ook al had ik aangegeven in de omschrijving dat het om een retourzending ging. Meteen te betalen of ik kreeg het pakket niet overhandigd. Het afhaalpunt verteld mij dat ik dit wel kon aanvechten als dit niet correct was. Ik heb de 256 euro dan maar betaald en heb op 27 april van 2023 meteen een klacht aangemaakt bij UPS. Na enkele dagen kreeg ik de melding dat mijn klacht in behandeling was en dat het tot 7 dagen kon duren. Maanden gingen voorbij, en tientallen mails werden verzonden met telkens het antwoord het onderzoek loopt nog steeds, onze excuses voor de vertraging. We zijn nu dus 4 maand verder en de laatste respons die ik kreeg is al meer dan een week geleden wij hebben uw aanvraag naar de bevoegde dienst gestuurd. Maar verder weer niets. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar of amper bereikbaar en de persoon die je dan aan de lijn krijgt zegt een mail te sturen. Ten einde raad ...Mvg, Cedric


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform