Terug

illegale verkooppraktijken/verkeerde informatie en valse beloftes en voorwendsels

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: Mobilae (Practicomfort)

06/04/2021

Ik en mijn partner wouden gewoon informeren over de mogelijkheid een inloopdouche te installeren. In het kort : na een verkoopgesprek van 2 uur met Mr Bruno Callebaut van de Firma Mobilae / 9831 Deurle vroeger Practicomfort en het herhaald op papier bevestigd argument van het feit dat wij 65+ recht hebben op een aanpassingspremie van Vlaams-Brabant twv €2.500 indien ons maximum gezamelijk inkomen onder de €58.510/jaar of €4.876/maand ligt. Vlaams-Brabant was volgens de verkoper het meest genereuze wat betreft aanpassingspremie. We mochten van geluk spreken. Ons gezamenlijk inkomen is €48030,14. Wij liggen daar dus ruim onder. Het eerste plafond van €58.510 wordt door de verkoper nog eens speciaal telefonisch dubbel gecheckt bij de specialist premie aanvragen Mr van Doorselaer van het bedrijf Mobilae/ 9831 Deurle en ter plaatse nog eens bevestigd. Bij een later gesprek van mezelf met Mr van Doorselaer was ie er supertrots op dat hij cursussen gevolgd had bij de Vlaamse gemeenschap.Deze premie + een korting van 10% op de gehele aankoopsom enkel bij onmiddellijke ondertekening geldig + een bijkomende korting van 2% bij voorafbetaling. Met deze argumenten en een blitse brochure wordt de bestelbon ondertekent op donderdagnamiddag 04/03/2021. Op mijn herhaalde aanvraag waar ik de aanvraagformulieren voor de premie kan bekomen schepen ze mij af met wij sturen die u per mail. Omdat die mails maar niet komen, bel en mail ik zelf naar het bedrijf op 05 maart en zegt onze contact persoon Vicky ik doe navraag voor uw mail door te sturen . Vanaf hier begint de farce van een mailverkeer van steeds verouderde aanvraagformulieren met dito maximum bedragen, vervalste formulieren waar met voorbedachten rade de maximum bedragen zijn weggelaten . Even terzijde : Het is voor een gewone sterveling een hele klus om wegwijs te geraken in het wirwar van Vlaamse, Vlaams Brabant, Woning Vlaanderen, Provinciale en gemeentelijke aanpassingspremies. Op 12 maart stuurt Vicky mij de papieren door voor een aanvraag tot een lening Vlaams-Brabant door ! Daar ben ik dus niets mee. Het begint mij te dagen dat Mobilae tijd aan het winnen is, en neem ik dan zelf maar op goed geluk contact met de provincie Vlaams-Brabant. Zij sturen mij prompt per post het nieuwe reglement voor de aanpassingspremie – oh ironie geldig vanaf 01 maart 2021 – met een nieuwe vastgesteld maximum plafond van €44.620 dus ruimschoots onder ons bedrag. Na vruchteloze pogingen om Mr van Doorselaer aan de lijn te krijgen 22/03 11h00 – 24/03 11:54 – 25 /03 09:55 en 10:00 is mijn geduld op en stuur ik een aangetekende brief om de bestelbon te annuleren op basis van verkeerde informatie en valse voorwendselen van een premiebelofte van €2500 die in feite €0 is. Daarbij komt dus nog additioneel valsheid in geschrifte door bewust en met voorbedachten rade het weglaten van de nodige en cruciale informatie over de maximum bedragen. Het antwoord van Mobilae en Mr van Doorselaer kwam prompt in de zin van een reeds klaarliggende antwoordmail en dreigementen( zij zijn er blijkbaar goed op voorbereid ) , waarin ik geen enkele mogelijkheid had om dit te annuleren ! Mr callebaut heeft ons er trouwens nooit op gewezen dat ons recht op annulatie binnen de 14 dagen niet geldig is, omdat het zich hier zogezegd om een maatproduct handelt. Het spreekt vanzelf dat ik daar niet mee akkoord ga en verdere stappen moet ondernemen, maar ik wil er jullie toch nu al ook attent op maken dat deze mensen van Mobilae op zijn minst malafiede en oneerlijke verkooptechnieken (met het mes op de keel) hanteren om de mensen te bedriegen! Ik hoop dat jullie daar onmiddellijk paal en perk aan stellen. Ik kijk uit naar jullie reactie Daeninck Etienne


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform