Terug

Illegale praktijken van SFAM- klantenbedrog!

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: Celside Insurance

18/12/2019

Beste,Wij hebben bij aankoop in januari 2019 bij 2 verschillende handelaars een contract afgesloten bij jullie tegen schade, verlies, diefstal, enz. Beide handelaars, namelijk VandeBorre in Wetteren (waar we een Apple Iphone 6S 32 GB aankochten) en FNAC in Aalst (waar we een Apple Macbook Air 13/15 aankochten) hebben ons bij aankoop jullie verzekering aangeboden. Hierbij werd gezegd dat wij voor AL onze nieuwe elektronische apparaten die we aankochten verzekerd zouden zijn, dus leek dit aanbod ons interessant. Anders hadden we helemaal geen verzekeringscontracten afgesloten. Beide contracten werden digitaal getekend in de winkel , op moment van aankoop, en kregen niet EERST de voorwaarden te lezen. Deze werd ons maar van 1 verzekering achteraf per email verzonden, waarbij wij de KLEINE lettertjes niet gezien hadden en wij er nog steeds, op goed vertrouwen vanuit gingen dat we voor alles gedekt waren. Wij hebben dus telkens maandelijks via domiciëleringsopdracht 2 x 15,99 € betaald voor deze verzekeringen. Nu 10 maanden later laat onze zoon zijn GSM Samsung J530 F Galaxy J5 vallen. Daarbij is het display beschadigd en nam ik contact op met jullie klantendienst op 15/12/19. Ik heb meerdere keren moeten bellen naar jullie klantendienst !!!! Op 15/12/19 was er niemand beschikbaar die ons kon verder helpen. De tweede keer belde mijn vrouw op 16/12/19 om dit schadegeval aan te geven, en moest zij van mij een volmacht hebben om mijn zaken te beheren. Daarop belde ik 's avonds op 16/12/19 terug om dit telefonisch te bevestigen en kreeg ik eerst een Franse en daarna een Engelse collega aan de lijn. Aangezien ik enkel Nederlands spreek konden deze mij niet verder helpen en gingen ze mijn contactgegevens noteren zodat een Nederlandstalige collega mij kon terug bellen. Dan kreeg ik telefoon terug op 17/12/19 , de Nederlandstalige mevrouw zei mij letterlijk dat ik VOOR ALLE ELEKTRONISCHE APPARATEN verzekerd was en moest ik een volmacht sturen op klantenservice@sfam.eu zodat mijn vrouw dit verder kon behandelen aangezien ik aan het werk was (dakwerker). Ik stuurde jullie op 17/12/19 deze volmacht+ copies van mijn identiteitskaart door zodat zij dit verder kon afhandelen. Dan was dit geregeld en belde mijn vrouw terug om het schadegeval aan te geven. Toen ze belde hadden jullie de volmacht nog niet binnen op de computer en gingen jullie mijn vrouw terug bellen. Mijn vrouw werd dan uiteindelijk op 17/12/19 in de namiddag terug gebeld door de klantendienst die bevestigde dat de volmacht goed was toegekomen en ze naar de schadedienst moest terug bellen. Mijn vrouw belde dan naar de schadedienst en deze mevrouw zei dat we enkel voor de Iphone en de MAC book Air verzekerd waren , en niet voor alle elektronische apparaten, alhoewel er eerder op de dag door de klantendienst ons bevestigd werd dat we een ALL RISK hadden op alles. Dat is ten eerste tegenstrijdige informatie van jullie diensten, en de handelaars die jullie producten verkopen geven FOUTIEVE informatie door aan kopers, om zo veel contracten te kunnen afsluiten. Er werd ons in 2 VERSCHILLENDE winkels dezelfde informatie verschaft, namelijk dat we voor ALLE APPARATEN verzekerd waren. Dus jullie konden de telefoon van mijn zoon niet herstellen of het bedrag terug vergoeden. Wij hebben wel telkens maandelijks netjes 2 x 15,99 € betaald via domiciliëring. En de laatste maanden werd er zelfs 2 x 17,99 € afgetrokken, wat indruist tegen het contract dat het eerste jaar geldig is. Dus jullie rekenen zelfs meer aan dan contractueel overeengekomen!! Toen mijn vrouw de volledige situatie uitlegde en kwaad werd, werd er door de klantendienst zelfs gewoon opgehangen. Wat absoluut niet klantvriendelijk is en mensen nog meer gefrustreerd en boos maakt ! Mijn vrouw belde nogmaals terug naar jullie diensten om jullie te wijzen op het bedrog dat jullie aangaan. Jullie laten handelaars aan kopers vertellen dat ze zich voor alles verzekeren, en als mensen dan een schade hebben , dan komt puntje bij paaltje dat we enkel verzekerd zijn voor de 2 toestellen. Dat is klantenbedrog, illegale praktijken en druist in tegen de wetgeving ! Dus wij hebben meer dan 300 euro betaald voor NIKS ! De laatste medewerkster van de klantendienst is de ENIGE die empathie had, meevoelde met ons, de onprofessionaliteit van haar collega's afkeurde en het spijtig vond dat zij niet op schadegevallen werkte zodat ze ons kon verder helpen. Aangezien wij geen cent meer willen betalen voor jullie bedrog verzekering hebben wij beide contracten VDB175264 en BE197028 onmiddellijk op 17/12/19 rond 17u40 laten afsluiten.Dus bij deze dienen wij hiervoor officieel klacht in, en zullen dit ook openbaar kenbaar maken wat voor een bedrog jullie uitvoeren! Wij hopen dat uw verantwoordelijke met ons contact opneemt om ons een commerciële geste voorstelt: een (gedeeltelijke) terugbetaling van de betaalde verzekerkosten, of een kosteloze reparatie van de telefoon van mijn zoon, of een terugbetaling van het aankoopbedrag van de telefoon van mijn zoon. Wij hopen alvast dat u ons contacteert om deze zaak zo snel mogelijk op te lossen. Zoniet, dan zetten wij onze klacht openbaar op social media die negatieve publiciteit zal leveren, want wij zijn namelijk niet de enige gedupeerde in deze BEDROG verzekeringen! Deze klacht werd reeds aan TEST AANKOOP aangegeven, en indien geen positief antwoord van jullie, zullen zij dit verder voor ons opnemen. Wij hebben trouwens 1,5 uur geprobeerd om onze bijlages te uploaden, wat zorgt voor nog meer frustratie omdat we steeds een foutmelding ontvingen!!! U kan de gewenste bijlages steeds bij ons opvragen zodat wij u deze via email kunnen verzenden.Uitziend naar uw antwoord! Mvg

Berichten (1)

J. C.

Naar: Celside Insurance

08/01/2020

Beste, De dag na onze klacht naar jullie kregen wij telefoon van jullie schade dienst. Hierbij werd ons verhaal nog eens gevraagd. Jullie besloten aangezien we al 400€ betaald hadden voor beide contracten ons tegemoet te komen. Hierbij moesten we foto's van het beschadigde toestel, aankoopfactuur, id kaart en volmacht, beschrijving van de gebeurtenissen waarop toestel beschadiging opliep en offerte van herstelling (kostprijs) door sturen. Wij gingen onmiddellijk naar een erkende hersteldienst , die regelmatig voor jullie herstellingen doet om een offerte op te vragen. Op 20/12/19 stuurden wij alle gevraagde documenten door en gingen jullie ons zo snel mogelijk iets laten weten. Na 3 telefoontjes naar jullie schadedienst kregen we op 23/12/2019 de bevestiging dat de schadeformulieren goed ontvangen werden en we deze telefoon konden laten maken. Aangezien ik de beide contracten reeds had laten afsluiten en 1 contract voor herstelling opnieuw moest worden open gezet moesten we 1 x de kostprijs abonnement 15,99 € zelf bekostigen. Deze kost ging afgetrokken worden van de herstelkost van 99 €. Dit bedrag ging zo snel mogelijk op onze rekening worden gestort. We lieten de telefoon herstellen en kregen deze 26/12/19 terug van de jersteller. Ondertussen zijn we 8/1/20 en ontvingen we nog steeds geen terugbetaling van jullie! Jullie klantenservice is ondermaats! Wij verwachten binnen een paar dagen de terugbetaling op onze rekening. Zoniet, zullen wij via Test aankoop verdere stappen ondernemen. Uitziend naar jullie antwoord! Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform