Ik heb de energie voorschotfactuur voor maart 2024 laattijdig betaald, inclusief een terechte kost voor de 2de aanmaning van 8€. Gelet op de wetgeving van september 2023 die op deze pagina's wordt toegelicht: https://news.economie.fgov.be/228627-onbetaalde-facturen-gratis-herinnering-en-beperkte-vergoeding en https://www.vlaanderen.be/wat-als-u-uw-factuur-voor-elektriciteit-en-aardgas-niet-betaalt heb ik Luminus via het contactformulier en telefonisch verzocht om 16€ onterecht aangerekende aanmaningskosten te schrappen, en werd 2x zonder enige uitleg teruggefloten.Voor maart 2024 kreeg ik de EERSTE aanmaning digitaal NA 20 DAGEN (hoogst ongewoon, normaal is dit al 5-7 dagen later) met een meerkost van 16 euro en slechts 12 dagen later (minder dan de wettelijke 14) nog eens 8 euro erbij. Dit is hoe dan ook in strijd met de wet:De wettelijke termijnen zijn niet gerespecteerd, de herinneringsmail bevat niet alle informatie die vereist is, en de maximumvergoeding (20€) is overschreden voor het verschuldigde voorschotbedrag (150€).Om het verloop te schetsen zijn hier de details van de 3 mails, van links naar rechts: ontvangstdatum, bedrag, maximumtermijn, en beschrijving14/03/24 - 150,00 - tegen 29/03/24 - factuur maart04/04/24 - 166,00 - tegen 14/04/24 - 1ste aanmaning maart +16 euro (betwist)16/04/24 - 174,00 - tegen 22/04/24 - 2de aanmaning maart +8 euro (betaald)