Terug

Illegaal geopende verzekering+domiciliëring

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. D.

Naar: KBC Verzekering

25/01/2024

Begin januari dit jaar bemerkte ik dat er een betaling klaarstond per domiciliëring voor een gezinspolis bij kbc. Aangezien die polis jaren geleden stopgezet werd en ondertussen door reeds twee opeenvolgende verzekeraars behartigd werd viel ik uit de lucht. Ik nam contact op met KBC waar de medewerkster na een korte pauze aangaf dat er iets vreemds aan de hand was, namelijk dat de polis geheractiveerd werd in 2021 zonder mijn toedoen, signatuur noch vraagstelling. Sindsdien ging de premie dus reeds driemaal automatisch af mijn rekening (dit jaar inbegrepen), onder de radar daar ik dit niet eerder opmerkte, ik moet er over gekeken hebben. Daarop eiste ik de terugbetaling van deze illegaal afgehouden premies maar KBC weigert dit. Ik liet het formulier voor de ontbinding van die polis ongetekend op de app aangezien aan mijn eis tot complete terugbetaling niet werd voldaan in de ontbinding van het contract. Vandaag kreeg ik ongevraagd het laatste premiebedrag teruggestort (zij het €111,06 ipv de betaalde €111,36? Nog eens 30 cent kosten gerekend of zo?) en bemerkte ik dat de polis VERDWENEN is in de app, zonder dat ik digitaal tekende!! Alweer nam KBC dus een beslissing voor mij, zonder mijn inbreng. Ik mailde hen dat ik de complete terugbetaling eis van alle premiebedragen sinds de heractivatie én dat men op papier zou zetten hoe die heractivatie tot stand kwam. Ik noem dit immers niks minder dan diefstal en misbruik van vertrouwen! Ik kreeg net antwoord dat de polis digitaal geactiveerd werd bv via de app (maar dat kan dus ik in hun eigen systeem, wat ook gebeurde), dat de premie zonder opmerking betaald werd door mij (tja ik wist niet dat die domiciliëring daartoe diende en verwachtte het niet!) En ik dus enkel recht heb op terugbetaling van dit jaar wegens een premieverhoging. De arrogantie van een grote bank.

Berichten (1)

KBC Verzekering

Naar: P. D.

25/01/2024

Dit is een automatisch bericht, gelieve hier niet op te reageren. KBC Klachtenmanagement heeft uw mail goed ontvangen.1. Ofwel is uw mail voor onze dienst bestemd:U krijgt een ontvangstmelding (met het dossiernummer en de naam van de dossierbeheerder) en/of een antwoord. Deze krijgt u via het communicatiekanaal van uw voorkeur: digitaal of post.Digitale communicatie vindt u:- In KBC Mobile: via het icoon 'Mijn KBC' (helemaal onderaan) - documenten - uw naam- In KBC Touch: via het icoon 'Berichten' (rechts boven) - documenten - uw naam2. Ofwel is uw mail niet voor onze dienst bestemd:Dan zorgen wij dat uw mail bij de juiste dienst terechtkomt die u zal contacteren.Hebt u een praktische vraag? Dan kunt u terecht bij KBC Live op het nummer 078 152 153, op werkdagen van 8 tot 22 uur, en op zaterdag van 9 tot 17 uur, of via de website www.kbc.be/live.Wij vragen u met aandrang om enkel die informatie mee te delen die relevant is voor de behandeling van uw klacht. Mocht u in uw bericht bijzondere categorieën van persoonsgegevens in de zin van artikel 9 van de AVG vermelden, dan geeft u door versturen ervan uw expliciete toestemming aan KBC, en meer specifiek de dienst Klachtenmanagement, om deze gegevens te mogen verwerken in het kader van de behandeling van uw klacht. Meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens, vindt u hier.---Ceci est un message automatique: veuillez ne pas y répondre. Le service de Gestion des plaintes de KBC a bien reçu votre mail.1. Votre mail est destiné à notre service:Vous recevrez un accusé de réception (avec le numéro de dossier et le nom du gestionnaire de dossier) et/ou une réponse. Vous les recevrez par le canal de communication de votre choix: digital ou postal.Vous trouverez la communication digitale:- dans KBC Mobile: via l'icône 'My KBC' (en bas de l'écran) - documents - votre nom.- dans KBC Touch: via l'icône 'Messages' (en haut à droite) - documents - votre nomVous recevez une notification dès qu'un document est disponible.2. Votre mail n'est pas destiné à notre service:Nous ferons parvenir votre mail au service compétent, qui vous contactera.Une question pratique? N'hésitez pas à contacter KBC Live au 078 152 154, les jours ouvrables de 8 à 22 heures et le samedi de 9 à 17 heures ou via le site web www.kbc.be/live.Nous vous demandons instamment de communiquer uniquement les données indispensables au traitement de votre plainte. Le fait d’inclure dans votre message des données à caractère personnel relevant des catégories spéciales visées à l’article 9 du RGPD implique que vous autorisez, par cet envoi KBC et, d’une manière plus spécifique, le Service Gestion des Plaintes , à traiter ces données dans le cadre du traitement de votre plainte. Vous trouverez ici de plus amples informations sur le traitement réservé à vos données à caractère personnel.Disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform