Terug

Ikea - bestelling kast

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: IKEA BELGIUM

13/01/2022

Zonder een steen te willen gooien in covid-tijden en met begrip voor alle logistieke problemen had ik toch graag een ‘recht van antwoord’ gekregen. Na wikken en wegen besloten we voor de herinrichting van onze slaapkamer te gaan voor de zwartbruine kasten van Pax van IKEA. Een gekend item dat niet meteen het gamma zal verlaten. Een eitje, zo dachten we. Na online uren te zitten puzzelen met de bestelling ( want items niet beschikbaar voor afhaling, niet leverbaar in bepaalde afhaalpunten …) konden we naar afhaalpunt in Sint-Niklaas (2u onderweg) om nog niet het merendeel van onze kast te gaan ophalen. Voor de rest konden we in de winkel terecht. Kleine kanttekening, niets van wat we nodig hebben bleek na opnieuw 45 minuten rijden voorradig en niemand die wist wat of hoe. Reserveren in de winkel kan niet, maar online evenmin. En de voorraad op de website bekijken is al een even grote mop, want tegen de tijd dat wij naar Gent zijn gereden is deze allang weer uitgevochten. Dus nu staan er op onze slaapkamer maar liefst 7 lege dozen, hebben zelfs geen planken. Maar liefst 12 items met telkens een bepaalde hoeveelheid ontbreken nog. Benieuwd of Ikea ons hier een oplossing met garantie tot ontvangen van alle items kan bieden?! Ondertussen vernam ik van de helpdesk dat heel wat ontbrekende artikelen niet meer gemaakt worden, hebben ze een dossier gemaakt en ik zou door Ikea gecontacteerd worden. Ondertussen zijn we een volle week en maar liefst 7 weken kleerkastenloos verder. Vandaag werd er zelfs niet geantwoord op mijn vraag en ik krijg meer en meer het vermoeden dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en ik aan het lijntje wordt gehouden. Ondertussen staan de frames van de kleerkasten leeg op de slaapkamer. Heel erg frustrerend allemaal … terugbetaling bleek optie maar ik ben zeker niet van plan om nog eens een bestelwagen te huren, alles af te breken en terug te bezorgen. Ergernis groeit terwijl ik dit schrijf!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform