Beste, begin juli 2019 geef ik mijn akkoord aan een offerte van Winsol (Hasselt) voor het plaatsen van ramen en deuren. Een week later betaal ik een voorschot van 35%. Het duurt nog 2 maanden vooraleer de werken starten (12 september 2019), maar van in het begin waren er al problemen, ramen die niet passen, deur gaat langs verkeerde kant open, etc…. Gevolg, afspraak gemaakt om alles te bespreken met opmeter (onderaannemer) en baas (4 oktober), o.a. nieuwe deur. Dezelfde dag ontvang ik al een tussentijdse factuur van ongeveer 50% van de offerte, voor de reeds geleverde werken !!! Uiteindelijk is op 2 december, een werkman = onderaannemer, die nieuwe deur komen plaatsen, maar nu bleek dat het raam voor in die deur niet paste. Gevolg dat raam moest besteld worden en werd uiteindelijk geplaatst op 19 december2019, maar blijkbaar waren de glaslatten nog niet geleverd. Er moest ook nog een venstertablet geplaatst worden, rolluiken opgehangen, vliegendeur moest nog geplaatst worden (maar het was ondertussen al winter). Op 14 februari 2020 is dezelfde werkman het venstertablet komen plaatsen. Op 24 juni 2020 stuur ik een klacht (mail) naar de hoofdzetel Winsol in Izegem. Op 10 juli zijn andere werklui (van de firma waar die besteld is) de rolluik komen plaatsen en op 16 juli is de werkman (= onderaannemer), de rolluik en deur komen afstellen, maar het is nog niet OK met die deur (blijft niet openstaan als je ze volledig openzet…). Andere werken, zoals plaatsen glaslatten, ramen en deuren dichtspuiten met siliconen, plaatsen van vliegenraam … was voor Winsol volgens werkman, die mij vertelde dat hij niet meer voor Winsol gaat werken. Ik heb op 21 september en 1 oktober een mail verstuurd en op 16/10 een sms naar stand van zaken, maar heb tot heden nog geen reactie mogen ontvangen. Ik heb in 2004 ook ramen en deuren laten vervangen en die werken waren op minder dan 2 weken voltooid !! en deze werken zullen misschien 2 jaren duren, en die werken van 2004 waren grotere werken !