Terug

Ik verhuis binnenkort en ik wens het contract te stoppen, als ik tenminste mag..

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: TotalEnergies

25/01/2024

Beste,Ik heb zojuist een werknemer van jullie aan de lijn gehad en dit gesprek was zoals gewoonlijk ontzettend onduidelijk.Eind februari verhuis ik om bij mijn ouders in te trekken.Daarom wens ik mijn energiecontract te beïndigen van zodra ik hier vertrek. Mijn verhuisdatum is 26 februari. Ik kreeg recent een brief van jullie in mijn brievenbus met de melding dat mijn jaarlijks contract automatisch verlengd zal worden op 29 februari. Om er zeker van te zijn dat jullie mij geen nieuw contract aansmeren heb ik vandaag al even gebeld om mijn verhuis te melden. MAAR het enigste dat jullie werknemer verstond was een 'overname' maar er is GEEN OVERNEMER. Ik huur deze woning enkele jaren en als ik vertrek is er geen nieuwe huurder. De huisbaas is klant bij een andere energieleverancier en van zodra ik hier vertrek zal hij de huurwoning overnemen op zijn eigen leverancier en op leegstaand zetten. Wat ik wil is bevestiging dat ik op 26/2 kan verhuizen. Ik betaal de afrekening. That's it. Ik begrijp niet wat hier zo moeilijk aan is.. Wat is de procedure om te verhuizen ZONDER klant te blijven? Mijn ouders hebben al een energieleverancier. PUNTIk heb de afgelopen 4 jaar niets anders gedaan dan klachten sturen. Ik kreeg nooit mijn creditnota's uitbetaald tenzij ik via deze weg klacht neerlegde. En nu weer. Graag hoor ik van jullie hoe ik mijn contract kan beïndigen de dag van mijn verhuis en hoe mijn huisbaas het op leegstaand kan zetten bij zijn eigen energieleverancier. De afrekening mag verzonden worden via mail zoals gewoonlijk en hopelijk tot nooit meer. En ontsla die man aan de telefoon, wat een vreselijk onmenselijk figuur...Mike De Bleser

Berichten (1)

TotalEnergies

Naar: M. D.

30/01/2024

Uw Referentie: E191573662Beste,Bij deze komen wij terug op onderstaande klacht.Als de klant op 26 februari verhuist maakt hij best samen met de huisbaas een energieovername document op. In bijlage vind de klant het document terug.De klant bezorgd ons best dat document binnen de 30 dagen dat hij verhuist is om de datum aan te kunnen houden. Wij zetten dan het contract voor de klant stop en de klant ontvangt normaal binnen de 4 weken de slotafrekening.Er wordt een contract klaargezet voor de klant automatisch, echter als de klant voor de datum van het oude contract deze stopzet zal deze niet van start gaan.Hopend u hiermee voldoende genformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,MaureenCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Lige - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALIT. Ce courrier lectronique (y compris ses ventuelles pices jointes) peut contenir des informations susceptibles dtre confidentielles. Il ne peut tre utilis autrement que pour la finalit pour laquelle il a t envoy. Au cas o il ne vous serait pas destin, merci de le supprimer et den avertir immdiatement lexpditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805LpaSl:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform