Terug

Ik draai op voor kosten wijziging naar energierijk gas

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. N.

Naar: FLUVIUS

24/01/2022

Beste,Ik kreeg vandaag 24/1/2022 een brief van Fluvius waarin mij werd gemeld dat mijn huis per 18/1/2022 (dus als sinds vorige week !!!) overgeschakeld is naar energierijk gas en dat ik mijn installateur of een technicus zo snel mogelijk moet laten nakijken of mijn toestellen geschikt zijn voor dit rijk gas. Eerst en vooral is uw schrijven rijkelijk laat en tweedens, mijn installateur, die ik inderhaast toch kon vragen mijn installatie te komen bekijken, zegt mij dat mijn toestellen niet kunnen aangepast worden wegens kachel te oud en gasfornuis van Siemens, Duitse niet aanpasbare makelij. Ik mag dus, als ik uw schrijven goed begrijp, voorlopig niet meer koken op en verwarmen en lijk zelf volledig op te draaien, voor de door u gecreëerde kosten.Dit lijkt mij volkomen in tegenspraak met de regeling die ik lees op https://www.test-aankoop.be/woning-energie/verwarmen-en-koelen/dossier/omschakeling-van-arm-naar-rijk-gas .Graag had ik vernomen of Fluvius in de omruiling tussenkomt en zo ja voor welk bedrag?Bovendien lees ik in uw schrijven dat u voor deze omschakeling zelf ook mijn drukregelaar moet vervangen. Maar het rijke gas is volgens u al sinds vorige week actief. Loop ik / mijn huis dan gevaar?Ik heb vandaag, in de hoop telefonisch iets te vernemen gezien de dringendheid, ruim een uur met uw automatisch antwoordapparaat aan de lijn gehangen...Met vriendelijke groeten,Frank Neirynck

Berichten (3)

FLUVIUS

Naar: F. N.

28/01/2022

Beste Test-Aankoop,Er is afgelopen vrijdag een fout gebeurd in de printshop van Fluvius.30.000 klanten die nog geen nieuwe leverancier hebben gekozen na het faillissement van de Vlaamse Energieleverancier, kregen een irrelevante brief over gasconversie in de bus.Wij wensen onze oprechte verontschuldigingen aan te bieden voor het veroorzaakte ongemak.Vriendelijke groeten,Klachtendienst Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

F. N.

Naar: FLUVIUS

28/01/2022

Beste,Als "een fout gebeurd in de printshop van Fluvius en 30.000 klanten een irrelevante brief over gasconversie in de bus" krijgen, met een inhoud die wellicht niet alleen bij mij voor paniek zorgde, zet dan een bericht hierover bovenaan je website en op het automatisch antwoordapparaat van Fluvius, in plaats van de idiote muziekjes die ik een uur lang mocht aanhoren. De printshop van Fluvius is niet de enige plek waar het daar fout loopt...Vriendelijke groeten,Frank Neirynck

F. N.

Naar: FLUVIUS

31/01/2022

Beste,Ik krijg vandaag weer 2 brieven van Fluvis in de bus, "ter correctie van de vorige". Helaas weer de verkeerde brieven, want ik word er nu aan herinnerd dat ik dringend moet overstappen van leverancier na het failliet van de Vlaamse Energieleverancier, terwijl ik al geruime tijd (meer dan een maand geleden) overgestapt ben... Heerlijk dat soort "communicatie". Nog een "fout in de printshop" mag ik aannemen. Met vriendelijke groeten,Frank Neirynck


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform