- Donderdag 19 mei: naar BPost kantoor gegaan met de vraag voor een hypothecaire lening. - Maandag 23 mei: Selda belt me op voor een afspraak. Telefonisch zegt ze dat 1.8% rente op 25 jaar mogelijk is. We hebben afgesproken in het Bpost kantoor van de Brederodestraat voor dinsdag 24 mei om 12:30. Ze meldt me dat het kantoor dan juist gaat sluiten maar dat ik moet zeggen dat ik een afspraak heb. - Dinsdag 24 mei o 12:30: ik kom aan in het kantoor met de melding dat ik een afspraak heb. Om 12:45 komt een andere medewerker met de vraag met wie ik een afspraak heb want er is op dat moment nog niemand komen opdagen. Ze bellen naar haar en ze belt me op dat ze het verkeerd in haar agenda had gezet maar gaf toe dat de afspraak wel degelijk om 12:30 was. o Om 13:10 is ze aangekomen. We hebben alles overlopen om de aanvraag in te dienen bij het hoofdkantoor, ze had enkel nog de loonbrieven en het bod nodig. Ik moest deze nog in de namiddag doorsturen zodat ze de aanvraag kon finaliseren. Ze bevestigt dat 1.8% op 25 jaar mogelijk is, mits we de aanvraag voor 1 juni kunnen finaliseren. o Mail is verstuurd om 14:28 naar Selda.mekmezci@bpost.be met de nodige informatie. o Ondanks dat ze zei dat ze het in orde ging maken dezelfde dag, bel ik haar -tevergeefs- nog twee keer deze dag met de vraag of de aanvraag zeker is verstuurd (om 16:15 en 17:17).o Om 20:24 krijg ik een mail met als enige inhoud “bedankt Sven”.- Woensdag 25 mei o Ik bel 3 keer gedurende de dag om zeker te zijn dat ze alle informatie heeft en dat de aanvraag is gelukt. Ze neemt 3 keer niet op. o Ik bel de helpdienst van Bpost. Zij hebben Selda wel kunnen bereiken en ze zeiden dat ze morgenvroeg ging terugbellen.o Ik heb een mail verstuurd met de vraag om mij te contacteren en te bevestigen of de aanvraag gelukt is.- Donderdag 26 meio Geen telefoonoproep gekregen.- Vrijdag 27 meio Opnieuw 3 keer proberen te bereiken (09:20, 10:32 en 11:38) waarbij ze (weer) niet opneemt. o Ik heb haar een mail gestuurd met de boodschap dat ik haar (weer) niet heb kunnen bereiken en dat ik zeker wil zijn dat de aanvraag is ingediend.o Ik ben langs het kantoor gegaan om dit uit te leggen. Ik heb een email gekregen van een collega van haar,o Ik heb de collega gemaild. Hij heeft dezelfde dag nog teruggemaild (met Selda in cc) dat het enorm druk is, maar dat hij er vanuit gaat dat Selda het nodige heeft gedaan. Hij vraagt bevestiging aan Selda in deze mail. - Maandag 30 mei: o 11:04: Selda belt me (eindelijk) op. Ze zegt dat de aanvraag in orde is en zolang ik niet op de “zwarte” lijst ben, ze geen problemen verwacht. Ze bevestigt opnieuw dat de 1.8% op 25 jaar geen probleem is. - Dinsdag 31 mei o Ik bel haar om 10:28 op en zegt dat ze het nodige heeft doorgestuurd, ook naar mijn email. Ik heb niks ontvangen en ze steekt het op de IT van Bpost dat haar email niet meer werkt. We communiceren verder via whatsapp & haar persoonlijk hotmail account (?!). o De aanvraag heb ik gekregen via mijn hotmailaccount. Hierop zie ik dat de datum van aanvraag vermeld staat als 31 mei, i.p.v. een week eerder, dinsdag 24 mei.o Ze vroeg om deze te tekenen. Ik heb binnen het uur deze getekend teruggestuurd via mijn hotmail naar haar hotmail. o ik krijg extra vragen zoals de voor- en achterkant van mijn ID door te sturen (ook al had ze dit in het kantoor ingelezen). Ik stuur deze ook direct naar haar. o Om 14:41 krijg ik een mail met ‘bedankt Sven’.o Ze bevestigt dat aanvraag al tijdje ingediend was. - Woensdag 1 junio Ik bel haar op om zeker te zijn . Geen antwoord.- Donderdag 2 junio Ik bel haar om 10:55 geen antwoord.o Om 11:47 belt ze me terug. Ze bevestigt dat de aanvraag is ingediend en dat deze waarschijnlijk morgen al bevestigd wordt. o Toch krijg ik na dit telefoongesprek nog een aantal vragen zoals “wie is uw notaris, wat is je lengte en gewicht” via whatsapp. Ik antwoord hier direct op.- Vrijdag 3 junio Geen oproep gekregen.- Maandag 6 junio Feestdag- Dinsdag 7 junio Meermaals gebeld (10:57, 11:52) met de boodschap dat ik zeker moet zijn dat de aanvraag/aanbod in orde is, aangezien het bij KBC de laatste dag is dat ik moet ingaan op het aanbod (2 weken nadat ik eerste aanbod daar kreeg). o Om 14:15 belt ze terug met ‘ik kijk het direct na’. Ik zeg haar dat ik dit dringend moet weten aangezien ik het dan in orde moet brengen bij KBC als het Bpost niet gelukt is. o Ik bel om 15:24 & 15:49 terug ze neemt niet op.o Om 15:51 belt ze mij op dat ze het nog niet heeft kunnen nakijken maar dat ze <15 min terugbelt.o Om 16:11 & 16:20 bel ik haar, wederom pakt ze niet op.o Om 16:28 geeft ze me het bericht dat de aanvraag niet gelukt is op 1.8% en dat het al boven de 2% zit. o KBC bank is gesloten en dus ik te laat om op het aanbod van KBC in te gaan. o Ze ging nog met haar baas bellen nadat ik zei dat ik het zeer onprofessioneel vond hoe ze is omgegaan met deze aanvraag. Ze ging me dezelfde avond nog iets laten weten. Uiteraard heb ik geen telefoon ontvangen.- Woensdag 8 juni: o Telefonisch proberen te bereiken om 09:27. o Ze heeft teruggestuurd dat ze bij de dokter is en mij daarna direct ging contacteren. o Ik heb teruggebeld om 13:34 en wederom geen antwoord. o Om 15:09 heeft ze opgenomen, heb ik gevraagd om het nummer of het emailadres van haar baas. Dit moest ze eerst navragen en ging ze me daarna laten weten. Wederom heb ik niets meer van haar gehoord.We zijn nu ruim 2 weken verder nadat ik voor het eerst samenzat met Selda en dat ze de aanvraag diezelfde dag in orde ging brengen. Door haar nonchalance en het bewust rekken van de aanvraag weet ik pas na 2 weken dat de 1.8% geen optie meer was ook al had ze me meermaals bevestigd dat dit absoluut in orde zou komen. Ik voel me zeer hard aan het lijntje gehouden, heb veel tijd verspild aan een onbetrouwbare medewerker en ben door haar onprofesionnaliteit, loze beloftes ook andere interessante rentes misgelopen bij andere banken