Terug

huurwaarborg wordt niet vrijgegeven

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: rzk

13/02/2019

Terwijl we nog in het appartement woonden, hebben we meerdere malen gevraagd of het onderhoud van de verwarmingsketel nog moest gebeuren. Ons werd telkens gezegd dat dat maar 1 maal om de 2 jaar moest gebeuren en dat dat vorig jaar al was gebeurd. We hebben hier ook maar een jaar gewoond. Wanneer we de sleutel afgegeven hadden werd ons vertelt dat ze 120 euro willen afhouden voor het onderhoud. Blijkbaar moest het onderhoud bij het uitgaan altijd gebeuren. Maar dit werd ons niet meegedeeld en staat niet in het contract vermeld. Ik heb gezegd dat ik eerst wou uitzoeken of die kosten wel echt voor mij bedoeld zijn, ondanks dat het niet in het contract staat. Ik heb RZK gevraagd mij mijn volledige waarborg vrij te geven en dan een factuur op te sturen. Dat weigert RZK en nu krijg ik niks van mijn waarborg terug. Het contract liep ten einde op 31/12/2018. Ik heb mijn waarborg nog steeds niet terug. In het contract staat wel letterlijk ' De huurder mag de waarborg nooit aanwenden tot betaling van de huurprijs of enige andere last.. Ze hebben dus totaal het recht niet om mijn waarborg niet vrij te geven. Het appartement was goed onderhouden, er is niks stuk gegaan en het was properder dan toen we daar aan kwamen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform