Terug

Huurwaarborg Korfine - problemen met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. T.

Naar: Korfine

31/10/2023

Geachte,Op 10.09.2023 bezorgden wij het document ter vrijgave van onze huurwaarborg aan Korfine.Op 21.09.2023 ontvingen wij een mail van Korfine dat zij niet konden overgaan tor vrijgave van de waarborg omdat de handtekening van de verhuurder op het vrijgaveformulier niet overeen kwam met de handtekening op het vestigingsdocument. Op het moment van opmaak van dit document, gebeurde de verhuur via een makelaarskantoor dat het document ondertekende in opdracht van de verhuurder. Intussen werd het rentmeesterschap met het makelaarskantoor stopgezet. Het is de verhuurder die het vrijgavedocument ondertekende omdat het makelaarskantoor geen opdracht meer had hiervoor. Dit werd per mail ook zo verklaard aan korfine door de verhuurder d.d. 26.09.2023. Hierop werd van Korfine niets meer gehoord. De verhuurder nam vervolgens op 10.10.2023 opnieuw contact op met Korfine met de vraag wat de stand van zaken was. Op 16.10.2023 werd een mail ontvangen van Korfine met de melding dat zij geen kopie van de identiteitskaart van de verhuurder zouden ontvangen hebben, terwijl zij deze in bijlage zelf meestuurden. Hier werden zij vervolgens door de verhuurder op gewezen dat deze wel degelijk reeds ontvangen werd. Uit raadpleging van het online dossier blijkt trouwens ook dat deze kopie zich reeds in het dossier bevindt. Hierop wederom geen reactie van Korfine. Op 20.10.2023 mailden wij hen met de vraag wanneer de huurwaarborg zou vrijgegeven worden. Ook hier werd niet op gereageerd. Gezien Korfine o.i. van ons alle informatie en documenten ontvangen heeft om het dossier af te ronden en onze huurwaarborg terug te storten, is het voor ons onbegrijpelijk waarom zij dit niet doen.

Berichten (1)

Korfine

Naar: M. T.

31/10/2023

Geachte mevrouw, geachte heer,Wij melden u goede ontvangst van uw schrijven en lichten u graag het volgende toe.De identiteitskaart van de verhuurder werd reeds meerdere malen opgevraagd. Helaas ontvangen wij telkens enkel de achterzijde van de identiteitskaart.Vermits de verhuurder nu zelf getekend heeft voor de vrijgave van de huurwaarborg, dienen wij de voorkant van de identiteitskaart te ontvangen ten einde de handtekening te kunnen nakijken.Van zodra wij de voorkant van de identiteitskaart ontvangen hebben, kunnen wij een passend gevolg geven aan dit dossier.Met vriendelijke groeten,Ouasima El MhassaniDienst VrijgavesService Libérationsvrijgaves-liberations@korfine.be+32 (0)56 21 61 82Korfine NV/SANijverheidskaai 3/0021 - 8500 Kortrijkinfo@korfine.bewww.korfine.beRPR Gent, afdeling KortrijkRPM Gand, division CourtraiKBO/BCE 0835.489.506Korfine NV is een door de FSMA erkend gevolmachtigd onderschrijverKorfine SA est souscripteur mandaté agréé par la FSMAdisclaimerOPGELET:Je kan onze diensten elke werkdag telefonisch bereiken tussen 8u30 en 12u.ATTENTION:Nous sommes joignable par téléphone chaque jour ouvrable de 8h30 à 12h.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform