Beste,Ik huurde op 08/05/2024 een thermische verticuteermarchine. Ik heb deze opgestart volgens de instructies in de handleiding. Zodra het toestel aanstond, ontstond er een zware witte rookwolk, wat geen normale werking lijkt te zijn voor zo'n toestel. Ik dacht dat dit misschien lag aan een lange periode van stilstand, dus heb ik het toestel enkele minuten laten draaien, zowel in lage als in hoge toerentallen. Echter leek de situatie niet te verbteren. Ik belde de winkel om dit te melden, waarop er mij gevraagd werd om het toestel terug te brengen. Ik heb hier video's en foto's van genomen (zie bijlage). Toen ik de beelden toonde aan de medewerkers, gaven ze toe dat dat niet normaal was. Ik ging ervan uit dat er een oplossing gezocht zou worden, echter is het niet verder gekomen dan mij de volledige dagprijs aan te rekenen van €53,00, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik het toestel niet eens heb kunnen gebruiken. Ik vind dit absurd: er wordt mij gevraagd om het toestel terug te brengen, er wordt toegegeven dat de rook niet normaal is maar toch wordt mij de hele dagprijs aangerekend. Ik vind dit onrechtvaardig en voel me bedrogen. Ik vind het niet terecht dat er zo werd omgegaan met deze situatie. Ik gaf in de winkel nog aan dat als zij mij konden bevestigen dat er geen risico's waren ondanks de rook, ik het toestel gewoon terug mee naar huis zou nemen om mijn klus af te werken. Ik had het toestel immers gehuurd tot 18u, ik had dus nog anderhalf uur (ik stond om 16u33 in de winkel) en woon op minder dan 10 minuten rijden. Ik stelde ook voor of ik in ruil eventueel de elektrische verticuteermachine kon meenemen, dan had ik alsnog minstens mijn klus kunnen afwerken en had ik toch voor iets betaald. De medewerker Nathan vertoonde echter geen enkele bereidheid tot het zoeken naar een oplossing en leek de case zo snel mogelijk te willen sluiten. Wellicht voelde hij zich onder druk door de vele klanten die met vragen stonden aan te schuiven aan de balie. Tot mijn verbazing liet hij me weten dat hij de retourbon al had afgesloten en dat er niets meer aan gedaan kon worden. Ik werd dus per definitie schaakmat gezet. Gezien de drukte en de zeer chaotische aanpak heb ik maar besloten om de retourbon te tekenen, veel verder dan dit waren we toch niet gekomen en veel andere keuzes had ik op dat moment duidelijk niet. Ik heb dus €53 moeten betalen voor een toestel dat onbruikbaar was, heb mijn klus niet kunnen afwerken, heb geen oplossing aangeboden gekregen en moet nu nog extra kosten gaan maken om mijn tuin alsnog op orde te kunnen hebben. U begrijpt dat als er toestellen worden verhuurd, de verhuurder de verantwoordelijkheid heeft om de goede en veilige werking van het toestel te waarborgen en eventuele gebreken, zoals deze, op voorhand kenbaar te maken. Dan had ik dit kunnen anticiperen en het toestel kunnen gebruiken. Ik heb niet de juiste service gekregen waarvoor ik uiteindelijk heb moeten betalen. Ik verwacht dus een eerlijke tegemoetkoming.Ik kom al jaren naar deze winkel en betreur ten zeerste deze gang van zaken. Tevens wil ik er graag bij vermelden dat ik op zaterdag 11 mei een identiek toestel heb gehuurd bij Gamma Kampenhout. Hiermee ondervond ik geen enkel probleem, wat voor mij dus de bevestiging is dat er wel degelijk iets mis was met het toestel van Machelen.