Klacht
M. G.
Naar: Tommytech
BesteIk bracht mijn gsm half september binnen in tommytech winkel in Kortrijk. Hier werd ik geholpen door een medewerkster die meteen zij dat ze dit scherm wel konden repareren. Ik stelde haar de vraag of ze kan zien of het enkel het scherm is, mits het voor mij anders het geld van de reparatie niet waard was. Hierna vertelde ze, op mijn doorvragen, over een onderzoek dat ze kunnen uitvoeren om hier zeker van te zijn. Zonder al te veel uitleg gekregen te hebben maar met vertrouwen in de winkel dankzij de vele positieve recensies liet ik mijn gsm achter. Enkele dagen later kreeg ik een offerte met het bedrag van het onderzoek en nieuw scherm. Het viel me op dat ook hier geen uitleg bij werd gegeven ivm de onderzoekresultaten. Ik beantwoorde de mail als volgt: BesteNa jullie onderzoek dat enkel de schade aan het scherm gevonden is geef ik bij deze goedkeuring om de herstelling van het scherm uit te voeren. Wanneer zou de gsm klaar zijn?Hierop kreeg ik geen respons om wat enkele dagen later een mail te krijgen dat de gsm hersteld was. Het viel al meteen op dat doordat het een zwart scherm is, de kleur aan de zijkanten niet meer overeenkwam met het oorspronkelijk blauw. Iets wat ik persoonlijk niet wist en jammer vond dat dit niet was meegedeeld. Bij het opstarten kreeg ik een bepaald scherm van Android, waarbij telefonisch werd meegegeven dat we nog maar eens moesten langskomen, het was nu 18u dus konden ze niet meer helpen. Door mijn werkuren is het ook voor mij niet evident op tijdens de winkeluren langs te komen. Een dag later lukte het me dan toch zelf om de gsm op te starten, helaas komt dit scherm steeds terug bij elke keer opstarten. Tevreden als ik was dat ik mijn gsm terug kon gebruiken viel me al snel op dat de bovenste volumeknop niet reageerde. Hiermee terug naar de winkel waarop verteld werd dat dit garantie was en na een 3 dagen de gsm terugsturen dit vermaakt zou zijn. Ik volgde de deskundigheid en liet deze dus weer achter. Pas na een week kreeg ik telefoon dat de gsm vermaakt zou zijn. Eens in de winkel vertelde ze plots dat het aan het moederbord zou liggen en dus niet vermaakt is. Voor mij is het nu dus onduidelijk wat er afgelopen week dan wel met mijn gsm gebeurd is? 2x heen en weer gereden, gsm lange tijd moeten missen en niets veranderd. Bovenstaand vind ik het niet oké dat ik hiervoor een onderzoek laat uitvoeren en er toch nog zaken gevonden worden. Had ik dit geweten had ik nooit voor de schermherstelling gekozen en het bij het onderzoek gelaten. Ik werd niet gehoord in de winkel en hoop bij jullie wel samen tot een oplossing te komen. Ik conctacteerde hen via fb maar hier namen ze geen verantwoirdelijkheid op hun.
Berichten (1)
Tommytech
Naar: M. G.
Beste,Bedankt dat u contact heeft opgenomen betreffende uw toestel. Zoals wij eerder hebben gecommuniceerd is uw toestel een refurbished toestel die met namaak onderdelen is geassembleerd door de verkoper op Fnac.Volgens ons onderzoek met diagnostische rapport bleek het probleem met uw volumeknop reeds gekend te zijn. Bijgevolg gaat uw toestel in recovery indien u bij het opnieuw opstarten de volumeknop en powerknop indrukt. Tijdens normaal gebruik heeft u daar geen last van enkel na het opnieuw opstarten van uw toestel want deze gaat dan in recovery. Zoals u hieronder kunt zien heeft u op 16 September een offerte ontvangen om het scherm van uw toestel te laten vervangen om op die manier terug over uw data te beschikken. Op 20 September heeft u uw toestel komen ophalen en vroeg u zich af waarom er een recovery scherm te zien was. Dit werd u uitgelegd en uw toestel werd terug opgestart. U was heel blij en vol genoegen omdat u uw toestel en uw data terughad.Nu, eenmaal de backup is gemaakt van uw gegevens, probeert u uw geld terug te recupereren. Zie: s:www.samsung-messages-backup.com/resources/enter-recovery-mode-on-samsung.U heeft, via onze Facebook pagina, contact opgenomen dat u niet tevreden was over de zwarte behuizing die GRATIS werd vervangen. Wij hebben hierop gereageerd dat, als u daarmee problemen heeft, willen wij dit kosteloos vervangen door een blauwe behuizing. U heeft hierop ook niet ingegaan.Bij het binnenbrengen van uw toestel hebben wij meegedeeld dat u automatisch een bevestigingsmail zou ontvangen van zodra uw toestel afgehandeld is. Wat de garantie betreft geven wij 6 maanden garantie op de uitgevoerde werken. Er werd nooit verteld dat wij dit kosteloos zullen vervangen, u heeft een telefoon gekregen om uw toestel terug op te halen. Er werd nooit verteld dat het hersteld is. Het probleem van uw toestel blijkt te komen door een kortsluiting op het moederbord. Hiervoor dient u contact op te nemen met Samsung service. U heeft zelf meegedeeld dat u uw toestel aangekocht heeft via Fnac. Wij raden u dan ook aan om beroep uit te oefenen op de gekregen fabrieksgarantie. Zie getekende contract voor meer info. Inhoudsopgave:Artikel 1 - DefinitiesArtikel 2 - Identiteit van de ondernemerArtikel 3 - ToepasselijkheidArtikel 4 - Het aanbodArtikel 5 - De overeenkomstArtikel 6 - Herroepingsrecht and RetourzendingenArtikel 7 - Kosten in geval van herroepingArtikel 8 - Uitsluiting herroepingsrechtArtikel 9 - De prijsArtikel 10 - Levering en retourzendingenArtikel 11 - GarantieArtikel 12 - BetalingArtikel 13 - Speciale bestellingenArtikel 14 - Annulering van speciale bestellingenArtikel 15 - KlachtenregelingArtikel 16 - GeschillenArtikel 17- RETOURNERENArtikel 18- HERROEPINGSRECHT/BEDENKTERMIJNArtikel 19- VERZENDING and BEZORGINGArtikel 1 - DefinitiesIn deze voorwaarden worden volgende begrippen gebruikt. Ter verduidelijking:Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.Dag: kalenderdag.Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand of in de fysieke winkel aan consumenten aanbiedt.Overeenkomst op afstand: Een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.Artikel 2 - Identiteit van de ondernemerAmnax BVLange Steenstraat 98500 KortrijkE-mailadres: info@tommytech.be Btw-identificatienummer: BTW BE 0784.606.571Artikel 3 - Toepasselijkheid3.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.3.2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Als je online bestelt, bezorgen we je een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. Ofwel bij de bestellings-bevestiging of anders bij de levering.Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.3.3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt afgesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand is afgerond, de algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt afgesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kunnen worden geraadpleegd? Hierbij zal ook worden vermeld dat er op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos kunnen worden toegezonden.3.4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige van toepassing en kan de consument in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroep doen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.Artikel 4 - Het aanbod4.1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.4.2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.4.3.Elk aanbod bevat genoeg informatie om de consument duidelijk te maken wat de rechten en plichten zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:De prijs inclusief btw.De eventuele leveringskosten.De wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn.Het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht.De wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst.De termijn voor aanvaarding van het aanbod is beperkt tot de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs heeft gegarandeerd.Het tarief voor communicatie op afstand is afhankelijk van de gemaakte kosten voor de communicatie. Ze worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel. De overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd maar kan op ieder moment door de consument worden opgeroepen.De manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellenDe eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden geslotenDe gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegenDe minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.Artikel 5 - De overeenkomst5.1.De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.5.2.Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de overeenkomst door beide partijen worden ontbonden.5.3.Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web-omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.5.4.De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.5.5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de onderstaande informatie schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager bezorgen:Afgesloten locatie en tijdstippen waar men met klachten terecht kan.De bijzondere voorwaarden inzake het herroepingsrecht.De informatie over garanties en bestaande diensten na verkoop.De in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst.De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.5.6.In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts lopend vanaf het moment van ontvangst.Artikel 6 - Herroepingsrecht and Retourzendingen6.1.Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid om zonder opgave van redenen zich te ontbinden van zijn bestelling binnen een volgens de wet bepaalde termijn van 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in vanaf de dag van ontvangst of het ondertekenen van een bestelling.6.2.Indien de consument van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren in originele staat en ongeopende verpakking aan de ondernemer retourneren.6.3.De consument is bij ontbinding van de overeenkomst verplicht om de betreffende producten binnen 14 dagen terug te sturen. Deze termijn gaat in op de dag dat de consument zijn artikel ontvangt.6.4.Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.6.5.Het herroepingsrecht is niet van toepassing wanneer de aankoop of eventuele omruiling of dienstverlening tot stand werd gebracht op het fysieke adres van de onderneming.U kan het modelformulier voor herroeping steeds op de website downloaden.Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping7.1.Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening.7.2.Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overhandigd kan worden.7.3. De wijze van terugbetaling gebeurd altijd via hetzelfde medium als waarin de betaling is gemaakt. Hierbij worden dus ook alle betalingskosten terugbetaald. Enkel wanneer een terugvordering via hetzelfde medium niet mogelijk is vanwege betalingsverwerking via derden, zal het volledige bedrag exclusief de betalingskosten worden teruggestort.Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht8.1. De ondernemer kan de consument uitsluiten van het herroepingsrecht voor zover dit is voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht is ook van kracht indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.8.2.Uitsluiting van het herroepingsrecht is van kracht voor producten:Die door de ondernemer tot stand zijn gebracht, speciaal op vraag van de consument.Die na gebruik geretourneerd worden.Die door hun aard niet kunnen worden geretourneerd.Die bestanden of gegevens van de consument bevatten.Waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiele markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.Die na vaststelling van een fabrieksdefect geretourneerd worden. Hierbij geldt de garantieprocedure ( zie art. 11 )Die reeds een beschadigde en/of geopende verpakking hebben.Artikel 9 - De prijs9.1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsperiode worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.9.2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiele markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.9.3. Prijsverhogingen binnen de 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.9.4.Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen of de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.9.5.De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.9.6. Bij betaling van een factuur met verhoogde prijzen gaat u automatisch akkoord met de prijsstijging en kan dit niet herroepen worden.Artikel 10 - Levering en uitvoering10.1.De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.10.2.Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.10.3.Remboursbetaling is mogelijk. Er dient dan contant te worden betaald aan de Postbode/Koerier. Let op: Voor remboursbestellingen die aan de deur ten onrechte worden geweigerd en/of zonder opgaaf van reden terug moeten naar Tommy Tech, brengen wij Eur25,00 in rekening voor de gemaakte kosten.10.4. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 2/3 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de levering vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 14 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft een bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te onderbreken en heeft geen recht op eventuele schadevergoeding.10.5.Alle risico's betreffende verlies of beschadiging van het product die voorwerp zijn van de overeenkomst, gaan over op de klant op het moment dat deze feitelijk aan de klant zijn overhandigd en daarmee in het bezit van de klant of van een door de klant aangewezen derde. De kosten en het risico voor het retour sturen van een artikel naar Tommy Tech zijn voor de rekening van de klant. Indien u als klant de contactgegevens van een van beide partijen fout of onvolledig invult, dan is Tommy Tech niet verantwoordelijk voor vertraging en het zoekraken tijdens het verzend proces. U bent als klant verantwoordelijk om ons de juiste contactgegevens te verstrekken.10.6. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.10.7.Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.Artikel 11 - Garantie11.1Voor nieuwe toestellen geldt de wettelijke garantie van 2 jaar. Op gebruikte toestellen is dit 1 jaar tenzij anders vermeld in de omschrijving.11.2 Deze waarborg dekt enkel een gebrek aan overeenstemming dat reeds bestaat bij de levering van de goederen. Zijn bijgevolg onder meer uitgesloten:11.3 Alle rechtstreekse of onrechtstreekse schade na de levering veroorzaakt aan het toestel (b.v. door oxidatie, stoten, val, drukschade...) en door het toestel, alsook zijn inhoud- Defecten ten gevolge van brand, waterschade, bliksem, ongevallen, natuurrampen- Defecten veroorzaakt door opzet, nalatigheid of door een onoordeelkundige behandeling, slecht onderhoud of abnormaal gebruik of het gebruik van het toestel strijdig met de voorschriften van de fabrikant- Schade ten gevolge van een commercieel, professioneel of collectief gebruik van het apparaat.11.4 Softwarefouten vallen onder de volledige garantietermijn van 12 maanden, behoudens in geval van verkeerd gebruik, jailbreaken of gelijkaardige niet-originele Apple-toepassingen/accessoires. Schade voortvloeiend uit bovenstaande praktijken is geenszins vatbaar voor vergoeding of herstelling, en dit wegens beschadiging van de hardware van het toestel of overige.11.5 De waarborg is enkel geldig indien men een beroep doet op de naverkoopdienst van Tommy Tech. Indien de klant rechtstreeks een beroep doet op de fabrikant, zijn de eventuele kosten te zijnen laste. In geval van tussenkomst door een niet door Tommy Tech aangewezen derde, vervalt de garantie.De factuur, kasticket of de levering bon vertegenwoordigt de waarborg titel en moet door de klant bijgehouden worden. Dit moet origineel voorgelegd kunnen worden. De waarborg vangt aan op datum van fysieke overhandiging, dit in onze shop of op moment van levering.De waarborg is niet overdraagbaar. Zij kan dus niet toegepast worden indien het toestel van eigenaar verandert.11.6 De reparatieperiode van een mobiele telefoon is niet te bepalen wanneer het opgestuurd wordt naar de fabrikant of reparateur.Doorgaans is dit ongeveer drie weken. Wij hebben echter geen invloed op de reparatieperiode vanuit de fabrikant of reparateur. Tommy Tech behoudt zich dan ook het recht niet verantwoordelijk gesteld te worden bij vertragingen.Deze voorwaarden en beperkingen doen geen afbreuk aan de wettelijke bepalingen ter zake.Artikel 12 - Betaling12.1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen de 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.12.2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.12.3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.12.4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot Eur 2.500, 10% over de daaropvolgende Eur 2.500 en 5% over de volgende Eur 5.000 met een minimum van Eur 40. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.12.5. TommyTech aanvaardt betalingen met VISA en MASTERCARD. Indien u kiest om te betalen met een kredietkaart, wordt het bedrag onmiddellijk na uw bevestiging van betaling van uw rekening gedebiteerd.12.6. TommyTech hanteert enkel vooruitbetalingen doordat er bepaalde onderdelen specifiek besteld of gereserveerd moeten worden.Artikel 13 - Speciale bestellingenBinnen het aanbod van Tommy Tech zijn een aantal producten die enkel op aanvraag geleverd kunnen worden. Hieronder vallen de volgende producten:Producten buiten onze assortimentProducten die niet voorradig zijn en op vraag van de klant besteld moeten worden bij onze leverancierArtikel 14- Annulering van bestellingenDe annulering van een speciale bestelling door de koper, om welke reden ook, is slechts mogelijk na akkoord van de verkoopafdeling vanTommy Tech waar de bestelling werd geplaatst. Een annulering kan aanleiding geven tot een schadevergoeding van 15% van het bedrag van de bestelling.Artikel 15- KlachtenregelingDe onderneming beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht in overeenstemming met deze klachtenprocedure.Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden. Deze moeten worden ingediend bij de onderneming, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.Artikel 16- GeschillenOp overeenkomsten tussen de onderneming en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Geschillen worden enkel behandeld in de rechtbank van Rechtbank van Koophandel Gent, afdeling KortrijkArtikel 17- RETOURNERENHoe retourneer ik een bestellingJe had liever een ander kleurtje, je besluit een ander toestel te kopen, je had iets anders in gedachten? Wat de reden ook is, je kan je toestel uiteraard retourneren. Onek de voorwaarden voor retours op deze pagina.Binnen 14 dagen nadat je online aankoop is geleverd, kan je het toestel (in ongeopende verpakking) terugsturen. Contacteer je vakman of stuur een mailtje naar info@tommytech.be . Stuur je toestel niet gea¯nstalleerd, onbeschadigd en volledig terug samen met alle toebehoren, de gebruiksaanwijzing en (een kopie van) de factuur of leveringsbon terug of breng het in diezelfde staat binnen bij je vakman.Het retourneren van het toestel binnen deze termijn kan je: a) op jouw eigen kosten en onder jouw verantwoordelijkheid terugsturen naar: TommyTechb) binnenbrengen bij jouw vakman als het om een klein toestel gaatc) mits betaling van Eur40 transportkosten, laten ophalen door TommyTech, als het om grote toestellen gaat.Artikel 18- HERROEPINGSRECHT/BEDENKTERMIJNHet herroepingsrecht formulier kan je opvragen via info@tommytech.be . Deze bepaling geldt uitsluitend voor de internetverkoop aan consumenten. Volgens art. 47 e.v. van Boek VI van het Wetboek van Economisch Recht kan de consument binnen de 14 kalenderdagen na inbezitname van het product zonder boete en zonder opgave van motief een herroepingsrecht uitoefenen. Het moment van levering wordt geacht gelijk te zijn met de inbezitname van het goed. Deze termijn moet de klant toelaten het gekochte product te beoordelen "zoals in een etalage". Geopende, gebruikte, gea¯nstalleerde, beschadigde of onvolledige toestellen worden niet teruggenomen.Indien de consument gebruik wenst te maken van deze mogelijkheid, kan dit door dit herroepingsformulier ingevuld en ondertekend terug te sturen naar TommyTech. Bovendien dient hij uiterlijk binnen 14 dagen, na melding van de beslissing tot herroeping, de toestellen samen met alle toebehoren, de gebruiksaanwijzing en (een kopie van) de factuur/leveringsbon terug te sturen:a) hetzij op zijn kosten en onder zijn verantwoordelijkheid (TommyTech is dan ook niet aansprakelijk voor enige schade, diefstal of verlies die bij terugzending aan de verpakking of het product ontstaat) terug te sturen naar: TommyTechb) hetzij, enkel voor wat de kleine toestellen betreft, binnen te brengen in één van de TommyTech winkelc) hetzij, enkel voor wat de grote toestellen betreft, mits betaling van een tussenkomst in de transportkosten van Eur 40, laten ophalen door TommyTech.De klant kan het recht van herroeping niet inroepen voor overeenkomsten betreffende de levering van goederen die volgens de specificaties van de consument zijn vervaardigd of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben, evenals voor de levering van audio- en video-opnamen en computer-programmatuur, software e.d.Een toestel waarvan de verzegeling door de consument is verbroken (vb. software) komt niet in aanmerking voor herroeping.Voor producten die het voorwerp uitmaken van opeenvolgende, regelmatige leveringen, beginnen de verzakingstermijn te lopen de dag na de eerste levering/inbezitname. Voor opgesplitste leveringen van éénzelfde bestelling, begint deze te lopen vanaf de dag na de levering/inbezitname van het laatste deel van diezelfde bestelling.Indien de consument zich houdt aan de voorwaarden van het herroepingsrecht, zal TommyTech onverwijld en uiterlijk binnen de 14 dagen na inontvangstname van de retourzending dan wel na ontvangst van bewijs van de consument van verzending van de retourgoederen, zorgen voor een tegoedbon van de betaalde bedragen.TommyTech wordt via het systeem van borgtocht als derde partij aangesproken, indien de verkoper in gebreke blijft de gestorte sommen bij uitoefening van het verzakingsrecht terug te betalen. Via het systeem van borgtocht wordt het bedrag op de rekening van TommyTech' gestort. Bij het verstrijken van de verzakingstermijn wordt het bedrag aan de verkoper gestort, tenzij de consument zijn verzakingsrecht heeft uitgeoefend. In dat geval wordt het bedrag teruggestort aan de consument. Artikel 19- VERZENDING and BEZORGINGLaten bezorgenafhalenThuis, op je werk of op een ander adres Om het je gemakkelijk te maken, vullen we bij een nieuwe bestelling alvast jouw adres in als bezorgadres. Natuurlijk kun je dat adres aanpassen en je bestelling laten bezorgen op je werk, bij vrienden of bij familie. Voeg dan bij het controleren van je gegevens een ander adres in. We zorgen er dan voor dat je bestelling op de juiste bestemming terecht komt.Ben je niet thuis op het moment dat de pakjesdienst voor de deur staat? Geen nood, er wordt een briefje in de brievenbus gestoken waar het pakket afgehaald kan worden of wanneer het opnieuw wordt aangeboden. Artikel 19- AdministratieU heeft de keuze gemaakt bij het aanmelden van de reparatie als een particulier. Indien u nu een factuur wenst ipv een kasticket, zijn wij verplicht u 10 euro als administratieve kost aan te rekenen.Tommy TechGsm Reparatie KortrijkPhoneUp is onderdeel van Amnax BVDit schrijven wordt gesteld onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis. Met vriendelijke groeten,Tommy Tech ServiceThis e-mail and its attachments contain confidential information from TommyTech, which is intended only for the person or entity whose address is listed above. Any use of the information contained herein in any way (including, but not limited to, total or partial disclosure, reproduction, or dissemination) by persons other than the intended recipient(s) is prohibited. If you receive this e-mail in error, please notify the sender by phone or email immediately and delete it! On 19 Oct 2023, at 15:24, klachtenbox@test-aankoop.be
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten