Beste, begin vorig jaar werd een contract opgesteld voor een huis in leegstand van het ouderlijke huis. Kan me niet herinneren dat hierbij melding werd gemaakt van een vast of variabel tarief, dacht eerder aan een vast sociaal tarief. Om het huis te conserveren staat verwarming op 14C. De eindafrekening bedraagt 850 Euro. Bij deze heb ik de firma opgebeld.Samen hebben we de problematiek doorlopen. Ergens of iemand zal wel de oplossing geven van het raadsel. Persoonlijk ga ik nog de meterstand verifiëren. Op aanraden van TotalEnergies zal ik een foto nemen van de meter met dagblad ernaast ter verificatie, blijkbaar vertrouwen ze de data van de foto niet. Er is ook al sprake van aftappen van gas door derden, begrijp niet wat ze hiermee bedoelen.Ondertussen is mijn maandelijkse bijdrage verhoogd naar 235 Euro voor een huis in leegstand, komende van 30 Euro. De eindafrekening elektriciteit was 200 Euro voor geen gebruik.Om het meer concreet te maken, betreft facturen:Factuur E22/09440620 10/02/2022 voor klant E211944612Factuur E22/09443116 11/02/2022 voor klant E211944612Vandaag voor de tweede maal gebeld naar de firma. Persoonlijk kan ik mijn maandelijks voorschot,250 EURO VOOR LEEGSTAND, niet corrigeren. Deze vraag is doorgestuurd. Het contact loopt via call centers, mensen die niets weten van de energiemarkt. Contracten voor leegstand zouden toch anders moeten verlopen, bij de prijsstijgingen geen enkel seintje gehad om eventueel mijn verwarming te minderen