Terug

Hogere factuur dan beloofd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. J.

Naar: Mega

05/11/2023

Beste,Eind september dienden we ons gas en elektriciteit verbruik in via Test Aankoop en kregen een zeer aantrekkelijk maandelijks bedrag van ongeveer €70 voor een vast contract van een jaar. Op basis hiervan besloten we over te stappen van Engie. Ondertussen hoorden we van Engie dat ze ons maandbedrag zouden aanpassen naar €190/maand dus daar waren we blij mee. Ik heb echter net onze eerste factuur voor de maand november ontvangen van Mega en het bedrag is €226,05! Ik wil deze factuur betwisten en zal onmiddellijk mijn domiciliëring met het bedrijf opzeggen, omdat dit niet het maandelijkse bedrag is dat we zijn overeengekomen.Graag een antwoord hier omtrent aub.Tim Johnson

Berichten (6)

T. J.

Naar: Mega

05/11/2023

Na mijn klacht vond ik een screen grab die ik had gemaakt van het voorgestelde bedrag dat we waren overeengekomen.

Mega

Naar: T. J.

06/11/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 6 nov 2023 09:31 CETBeste,We hebben de klacht goed ontvangen.Het voorschot kan om verschillende redenen anders zijn dan de simulatie. Deze wordt berekend op basis van de gegevens die de netbeheerder ons doorstuurt, dewelke kunnen verschillen van het verbruik in je simulatie.Als je ons een afrekening van de vorige leverancier kan bezorgen, kunnen we op het exacte verbruik een berekening maken. Ik verlaag het voorschot momenteel naar de beloofde 70 euro, al kan dit uiteraard gevolgen hebben voor een toekomstige afrekening indien dit niet overeen komt met de werkerlijke verbruiksgegevens.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[LP2119-LMG6N]

T. J.

Naar: Mega

06/11/2023

Beste,Bedankt voor het snelle antwoord. We begrijpen dit echter niet. We hebben Mega dezelfde meterstanden gegeven als Fluvius. We hebben besloten om naar jullie over te stappen op basis van een zeer concurrerend maandtarief. Ik voeg nogmaals het screenshot bij dat bevestigt wat ons oorspronkelijk is verteld. Als ik echter vergelijk wat u mij nu in rekening wilt brengen, bent u helemaal niet concurrerend. We voelen ons daarom een beetje misleid. Als er niets aan te doen is, ben ik geneigd te eisen dat we het contract beëindigen en ga ik terug naar Engie, die mijn maandtarief wilde verhogen naar 190 euro/maand. Dat is ongeveer 30 euro per maand goedkoper dan bij jullie.Tim

Mega

Naar: T. J.

07/11/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 7 nov 2023 08:07 CETBeste,Bedankt voor je reactie.Bij een simulatie worden vaak gegevens van 1 jaar afrekening ingegeven. De gegevens die wij ontvangen van de netbeheerder gaat over een gemiddelde van de voorbije 3 jaar (en kan door verschillende factoren niet representatief zijn).Zoals aangegeven heb ik het voorschot laten aanpassen, maar raad ik aan om ons de slotafrekening te bezorgen van Engie eens jullie deze hebben om zeker te zijn dat dit volstaat. We weten immers niet welke verbruiksgegevens gebruikt zijn bij de simulatie.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[9PE4EG-YWV53]

T. J.

Naar: Mega

07/11/2023

BesteNogmaals bedankt voor het snelle antwoord. Ik voeg onze slotfactuur van Engie bij deze mail. Wij betwisten dit echter ook. We betaalden ongeveer 248/maand. Nu zeggen ze dat we maar 190 euro hoeven te betalen (wat lager is dan jullie bedrag trouwens) maar dan zijn we ze blijkbaar meer dan 900 euro schuldig. Waarom we ze moeten betalen terwijl we blijkbaar al te veel betalen is een raadsel. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien op de factuur, maar dit ligt momenteel bij Test Aankoop.Maar goed, misschien hebben jullie hier wat aan.Tim

Mega

Naar: T. J.

07/11/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 7 nov 2023 13:28 CETBeste,Zoals telefonisch besproken doe ik het nodige om het voorschot opnieuw aan te passen naar 200 euro per maand. Dit is, gezien het verbruik in de afrekening, een redelijk correct voorschot zodat het verbruik in de afrekening volledig gedekt is. Als mocht blijken dat (vooral voor gas) het verbruik nog lager ligt, zal u op de afrekening uiteraard meer terugkrijgen.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[GYLE0W-YMMDW]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform