Terug

Hoge slotafrekening die niet overeenstemt met hun voorschotvoorstel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. G.

Naar: Luminus

23/08/2023

Beste, wij krijgen een zeer hoge slotafrekening van Luminus voor gas. Wij betalen al twee jaar wat luminus ons zelf voorstelt als voorschot te betalen op basis van ons voorgaand verbruik, rond april/mei, werd ons aangeraden om onze voorschotfatuur te verdriedubbelen. Na meermaals contact met Luminus kon door hen niet verklaart worden, waarom wij ineens zo veel meer voor gas dienen te betalen. Verschillende medewerkers van Luminus bevestigden dat het niet klopt dat wij ineens het voorschot dienen te verhogen. Wanneer ik vraag of een gaslek mogelijk is (dit zou de verhoging wel verklaren, ondanks wij in een nieuwbouw wonen), wordt dit afgewimpeld en zouden we dit al lang geroken hebben. Vorig jaar betaalden wij hetzelfde voorschot en was onze eindfactuur in ons voordeel. Wanneer ik een simulatie maak op Luminus krijg ik hetzelfde voorstel voor een voorschotfactuur, dit komt op hetzelfde neer als wat wij de afgelopen tijd hebben betaald aan luminus?

Berichten (2)

Luminus

Naar: L. G.

04/09/2023

Beste mevrouw GobertNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een gedetailleerd antwoord via e-mail op 04/09/2023.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

Luminus

Naar: L. G.

04/09/2023

Beste mevrouw GobertNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een gedetailleerd antwoord via e-mail op 04/09/2023.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform