Terug

Hoge kosten vroegtijdige annulatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Belvilla

06/03/2019

Wij hebben een huisje geboekt bij Belvilla in februari 2019 en willen dit nu ( maart 2019 ) annuleren wegens omstandigheden. De verhuurperiode is echter pas half oktober 2019. In de algemene voorwaarden schrijft Belvilla : Het staat de klant vrij om te bewijzen dat geen of aanzienlijk lagere kosten ontstaan als berekend in de volgende berekeningen.” Belvilla hanteert deze mogelijkheid tot bewijzen helemaal niet en rekent nu onmiddellijk 30 % annulatiekosten.

Berichten (7)

Belvilla

Naar: A. C.

07/03/2019

Beste heer/mevrouw van Test-Aankoop,Wat vervelend om te vernemen dat deze gast genoodzaakt is om zijn verblijf te annuleren.De annuleringskosten zijn volgens de algemene voorwaarden waarmee akkoord wordt gegaan voor het boeken.Dhr. Leenaert is ook aangeboden om tegen een sterk gereduceerde annuleringskosten zijn booking naar een andere periode/locatie te mogen omboeken.Bij voorbaat dank.Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb gea¯nformeerd. Heeft u toch nog vragen, dan vernemen wij het uiteraard graag van u.Met vriendelijke groet,Chantel JonesCustomer ServicesE:info@belvilla.beT: 03-8080954I:www.belvilla.beBelvilla Services B.V., P.O. Box 2051, 5600 CB Eindhoven, The Netherlands17061015 NL008476196B01Part of the family:This message may contain confidential and proprietary information. If you are not the intended recipient, you should not copy or use this message for any purpose, nor disclose its contents to any other person. Please notify the sender immediately if you have received this message in error and delete the message from your system. E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free as information may have been intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. We do not therefore accept liability for any errors or omissions in the contents of this message or any attachments which arise as a result of e-mail transmission. If verification is required please request a hard-copy version. Subject to applicable law, we reserve the right to monitor all e-mail communications.Please consider the environment before printing this e-mail.Op 06 Mar 2019 15:30:05 schreef klachtenbox@test-aankoop.be:Klacht: Hoge kosten vroegtijdige annulatie (CPTBE00616074-27) Unsubscribe--

A. C.

Naar: Belvilla

07/03/2019

Geachte Belvilla,In jullie voorwaarden staat vermeld dat er geen kosten of sterk verminderde kosten aangerekend zouden worden indien de huurder kan bewijzen dat deze te hoog zijn met 30%.Wij vinden dat met nog 8 maanden de mogelijkheid om te verhuren evenals een groot event in de buurt jullie nog alle mogelijkheden hebben om dit huisje te verhuren.Mag het misschien een referentie zijn dat jullie concurrent booking.com die tot de dag voordien kosteloos laat annuleren ?mvgTom

Belvilla

Naar: A. C.

08/03/2019

Beste heer/mevrouw,Uw e-mail is in behandeling genomen en u ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb gea¯nformeerd. Heeft u toch nog vragen, dan vernemen wij het uiteraard graag van u.Nieuwsgierig naar onze nieuwe vakantiehuizen? Klik hierGea¯nteresseerd in de beste aanbiedingen? Meld u hier aan voor de nieuwsbrief.Met vriendelijke groet,Erik MagnéeCustomer ServicesE:info@belvilla.beT: 03-8080954I:www.belvilla.beBelvilla Services B.V., P.O. Box 2051, 5600 CB Eindhoven, The Netherlands17061015 NL008476196B01Part of the family:This message may contain confidential and proprietary information. If you are not the intended recipient, you should not copy or use this message for any purpose, nor disclose its contents to any other person. Please notify the sender immediately if you have received this message in error and delete the message from your system. E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free as information may have been intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. We do not therefore accept liability for any errors or omissions in the contents of this message or any attachments which arise as a result of e-mail transmission. If verification is required please request a hard-copy version. Subject to applicable law, we reserve the right to monitor all e-mail communications.Please consider the environment before printing this e-mail.

Belvilla

Naar: A. C.

08/03/2019

Beste heer Leenaert,Hartelijk bedankt voor uw bericht omtrent de kosten die bij een annulering van uw boeking worden gevraagd.Het is zo dat u in uw bericht verwijst naar de te betalen annuleringskosten als u er inderdaad voor voor kiest de boeking voor uw vakantieadres volledig te annuleren. Gezien u een vraag had over het bijbehorende bedrag kan ik u hierover het volgende mededelen:De annuleringskosten zijn in percentage, in combinatie met het aantal dagen voor aankomst aangegeven in de algemene voorwaarden. Deze kosten zijn voor u als klant daarmee ook vooraf bekend en met de algemene voorwaarden bent u, op het moment van boeken akkoord gegaan. Dat u als u hier inderdaad voor kiest 8 maanden voor aankomst zou annuleren vergroot inderdaad de kans op wederverhuur, maar of dit gebeurt is geen zekerheid. Hiermee verlagen zich de kosten daarom niet, zij blijven overeenkomen met het eerder vermeldde overzicht van de percentages van de annuleringskosten in de algemene voorwaarden.Echter, wanneer u ons kan aantonen dat de periode opnieuw in zijn geheel of gedeeltelijk verhuurd is, kunnen wij de kosten van de annulering hierop herzien, mochten er voor Belvilla daadwerkelijk geen of minder kosten voor de annulering ontstaan zijn. Dit is dus altijd iets dat slechts achteraf kan gebeuren, een risico dat u neemt en daarmee zijn het de volledige annuleringskosten waarvoor u bij een annulering akkoord moet gaan.Wij hebben u echter ook gemeld dat het mogelijk is een omboeking te doen naar een andere woning. De kosten worden dan uit coulance aanzienlijk door ons bijgesteld, gezien u zelf binnen een maand na annulering voor een alternatieve boeking met Belvilla kiest. Indien u hier nogmaals de mogelijkheden voor wilt ontvangen vragen wij u ons te contacteren via ons onderstaande telefoonnummer. Wij staan u uiteraard weer graag te woord en zullen u dan weer zo goed mogelijk van dienst zijn.Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende en naar tevredenheid heb gea¯nformeerd. Heeft u nog andere vragen, dan vernemen wij het uiteraard ook nog graag van u.Nieuwsgierig naar onze nieuwe vakantiehuizen? Klik hierGea¯nteresseerd in de beste aanbiedingen? Meld u hier aan voor de nieuwsbrief.Met vriendelijke groet,Erik MagnéeCustomer ServicesE:info@belvilla.beT: 03-8080954I:www.belvilla.beBelvilla Services B.V., P.O. Box 2051, 5600 CB Eindhoven, The Netherlands17061015 NL008476196B01Part of the family:This message may contain confidential and proprietary information. If you are not the intended recipient, you should not copy or use this message for any purpose, nor disclose its contents to any other person. Please notify the sender immediately if you have received this message in error and delete the message from your system. E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free as information may have been intercepted, corrupted, lost, destroyed, arrive late or incomplete, or contain viruses. We do not therefore accept liability for any errors or omissions in the contents of this message or any attachments which arise as a result of e-mail transmission. If verification is required please request a hard-copy version. Subject to applicable law, we reserve the right to monitor all e-mail communications.Please consider the environment before printing this e-mail.

A. C.

Naar: Belvilla

08/03/2019

Beste Belvilla,U mag onze reservatie annuleren en met de nodige tegenzin zien wij geen andere mogelijkheid dan te hopen dat deze nog verhuurd geraakt.U schuift namelijk momenteel alle risico's van het niet verhuren in onze schoenen, iets wat uw concurrenten niet doen.Ik wil er u toch ook op wijzen dat bijna alle email-adressen van uw verhuurders online heel gemakkelijk raadpleegbaar zijn. Wanneer ik mijn € 197 niet gerecupereerd zie zal ik het dan ook niet nalaten om al uw verhuurders van deze werkwijze op de hoogte te stellen.Eveneens ben ik benieuwd welk deel van mijn € 197 naar deze eigenaar zal gaan ?Uw verhuurders hebben het recht te weten dat het niet verhuren van hun zaak op termijn te wijten is aan de slechte customer service van Belvilla en niet aan hun aanbod.Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.tom

A. C.

Naar: Belvilla

01/10/2019

Beste Belvilla,Wij zien dat het huisje momenteel verhuurd is en hadden dan ook graag gehad dat wij de annuleringskost kunnen terug vorderen zoals eerder aangehaald in uw antwoord :"Echter, wanneer u ons kan aantonen dat de periode opnieuw in zijn geheel of gedeeltelijk verhuurd is, kunnen wij de kosten van de annulering hierop herzien, mochten er voor Belvilla daadwerkelijk geen of minder kosten voor de annulering ontstaan zijn."Met vriendelijke groeten ,Tom Leenaert

A. C.

Naar: Belvilla

01/10/2019

Beste Belvilla,Wij zien dat het huisje momenteel verhuurd is en hadden dan ook graag gehad dat wij de annuleringskost kunnen terug vorderen zoals eerder aangehaald in uw antwoord :"Echter, wanneer u ons kan aantonen dat de periode opnieuw in zijn geheel of gedeeltelijk verhuurd is, kunnen wij de kosten van de annulering hierop herzien, mochten er voor Belvilla daadwerkelijk geen of minder kosten voor de annulering ontstaan zijn."Met vriendelijke groeten ,Tom Leenaert


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform