Terug

hoge energiefactuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. M.

Naar: Luminus

16/03/2023

beste, ik heb thuis 27 zonnepanelen. Alsook sinds 03-01-2023 krijg ik energie via energiedelen van mijn vader. Toch stuurt Luminus mij een factuur voor de periode van 30-11-2022 t/m 31-1-2023 een afrekening van € 1263.18. ik heb hiervoor al meermaals met hun contact opgenomen, ze gingen het onderzoeken, en de factuur on hold zetten, en nu merk ik dat ze toch mijn rekening hebben proberen crediteren met dit bedrag - wat niet gelukt is wegens te laag saldo gelukkig!- en ik krijg geen deftige uitleg van hun waarom het zo hoog is, behalve een collega van hun Sandra die dus zei dat het on hold stond dat ze zelf de factuur en meterstanden NIET begreep. Ik kijk dan naar februari en daar is mijn verbruik 721 kwh. dat is een afrekening van € 414.42. Zonder enige uitleg of dergelijke gaat het hier over +/- € 1700.00 voor 3 maanden elektriciteit met 27 zonnepanelen EN injectie. als ik dan zeg dat ik een beter tarief heb aangevraagd bij hun eind februari en dit nog steeds niet in werking is krijg ik als antwoord via hun chat van EBONI : Ik zie dat je inderdaad nog een hoger tarief hebt. Dit komt doordat een tariefwissel 21 dagen duurt. Ik kan je wel al bevestigen dat je het voordeligste tarief hebt gekozen voor zonnepanelen. Ik zie dat de extreem hoge factuur datteerd van de maanden december en januari, dit wordt gezien als de duurste maanden van het jaar waardoor deze factuur ook hoger blijkt te zijn.hoe kan dit nog allemaal en hoeveel mensen kunnen nog elektriciteit betalen? Wij hebben echt opgepast ik deed zelfs de lampjes boven mijn dampkap niet aan voor te besparen! en we verwarmen met mazout maar grotendeels met hout vanwege de hoge kosten. alsook zeiden ze eind november en begin december als ik informeerde naar energiedelen had ik een zekere Emilie en zij was hiervan overtuigd dit zeker aan te vragen en dan ging het maar € 50.00 per maand energiekosten zijn. ik was altijd tevreden van Luminus, zelfs na 1 jaar niet gewisseld terwijl dit aangeraden word, maar nu voel ik me bedrogen, uitgekleed en in de kou gezet.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform