Terug

Hoge Afrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. T.

Naar: Luminus

27/07/2023

Beste Luminus,Ik ben me ervan bewust dat de energierekening het afgelopen jaar is gestegen vanwege bekende redenen. Echter, ik moet zeggen dat ik deze hoge afrekening niet had verwacht. Ook wil ik vermelden dat we afgelopen winter erg voorzichtig zijn geweest om ons energieverbruik te beperken.In september werd ik gebeld door iemand van Luminus om een vast contract aan te bieden. Destijds dacht ik dat het een goede deal zou zijn, omdat ik op dat moment bij Mega zat en de geschatte maandelijkse kosten rond de 500€ lagen. Luminus bood me een vast contract aan met een prijs van ongeveer 320€ en de eerste maand gratis elektriciteit. Ik heb echter nooit echt iets van die gratis elektriciteit gezien. Ondertussen is de prijs wel gedaald, maar ze bellen hun klanten niet om te waarschuwen dat ze te veel betalen, en dat vind ik oneerlijk. Ik voel me bedrogen.Ik heb inmiddels contact opgenomen met Luminus, de pesoon aan de lijn was niet echt behulzaam en vertelde mij dat Luminu moeilijk iedereen kan opbellen om te waarschuwen dat men nog steeds te veel betaald maar als het gaat om nieuw contracten te maken dan gaaat het wel percies. Al dit en heeft mij gedwongen om te overleggen met test aankoop.Oké, ik ben in de fout gegaan door hier niet op te letten, maar ergens vertrouwde ik erop dat ik een goede deal had. Ik voel me gewoon bedrogen, vooral omdat de afrekening nu +4200€ bedraagt. Ook zijn de mogelijkheden om dit bedrag te spreiden minimaal, niet langer dan 11 maanden. In ieder geval, als ik er niet onderuit kan, zou ik het graag langer dan 11 maanden willen spreiden. Dit is een enorme last voor mijn rekening, die ik sowieso niet kan betalen.Ik zou dan graag dit bedrag sprijden met meer dan 11 maanden om het leven toch wat leefbaarder te maken, jullie hebben al drie pogingen gedaan om dit via domiciliëring te innen, maar ik heb dit bewust tegengehouden was er nog echt niet goed van maar heb dit nu ondertussen een plaatsje gegeven maar nu vrees ik het ergste en wil ook geen deurwaarder aan mijn deur.Het langer sprijden is de enige oplossing die ik finacieel aankan.Met vriendelijke groet,Bruno Thirifays

Berichten (2)

Luminus

Naar: B. T.

05/09/2023

Beste meneer ThirifaysNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een gedetailleerd antwoord via e-mail op 05/09/2023.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

Luminus

Naar: B. T.

05/09/2023

Beste meneer ThirifaysNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u een gedetailleerd antwoord via e-mail op 05/09/2023.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform