Terug

hoge afrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. N.

Naar: Luminus

28/05/2023

Tot onze (klantnr 41-41153-66) totale verbijstering hebben zopas de factuur van Luminus ontvangen.Een opleg van meer dan 10.000 Euro en het optrekken van de voorschotten naar meer 2.000 Euro permaand ?!Het enige ondertekende document wat wij in ons bezit hebben is een vast tarief voor 3 jaar (contract001992859542) van 23/10/2020, wat dus nog loopt tot oktober 2023.Op 16/12/2022 is Fluvius nieuwe (digitale) meters komen plaatsen ter gelegenheid van het in gebruik nemenvan onze zonnepanelen.Ik denk dus dat Luminus bij deze gelegenheid ons bestaande (nog lopende) contract EENZIJDIG verbrokenheeft, en een nieuw (aan de exorbitante dagprijzen van dat moment) opgestart hebben, blijkbaar opnieuw metvast (torenhoog) tarief. Ons vast tarief, zoals vastgelegd in het door mij ondertekende contract van 23/10/2020 dient te wordengehonoreerd en toegepast tot het einde van zijn looptijd (eind oktober 2023) ... zoals Luminus het trouwenszelf verklaart op hun eigen website. Luminus heeft dus gewoon geprobeerd om van de gelegenheid het plaatsen van nieuwe meters gebruik temaken om ons bestaande contract EENZIJDIG te verbreken, en ZONDER mijn akkoord een nieuw contractop te starten, tegen voorwaarden waarmee ik NOOIT akkoord gegaan ben, meer nog, waarvan ik zelfs nooitop de hoogte gesteld ben ! Wij hebben dus ook een klacht neergelegd bij Luminus en verwachten hopelijk snel een reactie met een correcte afrekening/factuur.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform