Terug

Hoe krijd ik mijn energie contract opgezegd?

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Opzeg

Klacht

S. D.

Naar: TotalEnergies

19/10/2024

Ik probeer mijn contract op te zeggen bij TotalEnergies, nu al een maand dat het duurt en telkens komen ze weer af met een ander verhaal. Ze hebben op 20/09/2024 mijn energieovernameformulier ontvangen met de meterstanden voor Gas en Elektriciteit. Gas is eindelijk stopgezet en daar heb ik een afrekening van gekregen. Voor elektriciteit, hoewel het gaat om hetzelfde contract, zelfde adres en zelfde energieovernameformulier, het lukt gewoonweg niet. Het gaat om digitale meters, dus de standen kunnen ze op elk moment opvragen. Hun laatste mail: "We ontvingen echter van Fluvius geschatte meterstanden. Zij gaven aan dat ze geen meterstand doorkregen. Kan je ons de juiste meterstanden doorgeven? Dan kunnen we je afrekening opstellen. " Huh? Om te beginnen, Fluvius is niet de beheerder maar Sibelga. En het zijn digitale meters! Waarom zijn de meterstanden van gas wel ok (oude meters) en die van elektriciteit niet?

Berichten (1)

TotalEnergies

Naar: S. D.

23/10/2024

Uw Referentie: E12488537 Beste meneer De Craeye U hebt ons gecontacteerd betreffende uw afrekening elektriciteit. Via dit schrijven laten we u weten dat het nodige werd gedaan en u spoedig uw afrekening via Zoomit mag verwachten. Meer concreet: - afrekening elektriciteit voor periode 30/01/2024 tot 01/10/2024 - creditnota voor de voorschotfactuur van oktober 2024 We hopen u hiermee van dienst te zijn. Bedankt voor uw vertrouwen, Lars Customer Services TotalEnergies TotalEnergies Power Gas Belgium Rue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUE www.totalenergies.be CONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately. --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 19/10/2024 15:30 Aan: support@totalenergies.be Onderwerp: Hoe krijd ik mijn energie contract opgezegd? ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D0Y033WA3.!500J604vWmZ:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform