Terug

Hoe de consumentenbescherming werkt in België

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. W.

Naar: Testaankoop

05/11/2021

Sinds jullie mij bedankten voor de informatie die ik gaf, en er uiteraard niets mee deden , besliste ik dan maar zelf op onderzoek te gaan, Bij deze wil ik nogmaals officieel klacht neerleggen tegen de enige consumentenbond in België, die er nu al een gewoonte van maakt klachten aan TEST AANKOOP af te sluiten van de consument, zonder hulp, zonder resultaat . Ik vraag mij af vanwaar u het gedeelte succesvol haalt en het lef dit zo online te plaatsen. Er werd niets gedaan , nutteloze excuses verzonnen. ik ga het dit keer niet bij deze post laten. jullie behandelde mijn klacht niet in januari , het word nu wel heel duidelijk dat ze niet eens gelezen werd, net zoals mijn messenger berichten niet geopend werden tot op de dag dat ik de ombudsdienst erover op de hoogte bracht, een kwartier later magisch een reactie, ik ga alvast mijn album delen met klachten , en vooral informatie zodat er tenminste iemand eerlijk is tegen de consument . De klacht van januari ging trouwen over 2 pakketten waarvan het ene hier nog steeds beschadigd in de garage staat stof te vangen. Bedrijven verwijderen op u website en de consument verbieden om klacht neer te leggen, hulp weigeren,... Is dat de nieuwe werkwijze voor het behandelen van geschillen?!? Staat er daar niets over in de wetboeken die jullie juristen ter beschikking hebben!!!! Eerst misleidende reclame maken voor China , de consument beliegen ! Vertellen dat men op aliexpress veiliger kan shoppen . Europees met een Chinees tintje ! Om enkele weken laten het bedrijf op non actief te zetten. Dus de mensen die in februari u artikel hebben gelezen en een aankoop deden, kregen die 2-3 maanden later (MISSCHIEN) geleverd. Zo niet? Dikke pech!Hier word de consument letterlijk bespot , en iedere hulp geweigerd!Ik stuurde u enkele voorbeelden. Het antwoord was: Bedankt voor de informatie ! Ik deel een link met bewijzen. Hierop antwoorden jullie :wie klikken niet op onbekende links! Wel heel straf! Dus na al die maanden is Aliexpress not steeds van de wereldbol verdwenen?!? Dan word ik verplicht ze hier alle 35 te delen. Voor iedereen die in een geschil op Aliexpress, wish , amazon , shoppee, ebay , en 25 andere opgelicht werd , en de klacht had betrekking met logistiek. Deze consumenten kunnen allemaal duidelijkheid krijgen waarom en hoe ze opgelicht werden. wat de achterliggende regels zijn. welke door het platform op de back-end werden beoordeeld aan 1 kant wat de platforms de verkopers verplichten in contract en beloven als verkopers bescherming . En anderzijds de omgekeerd regels die naar de koper toe worden verplicht , maar in geen geval zullen ze uitgevoerd worden. De bewijsregels die gelden voor de geschillen , waarop is deze gebaseerd zijn. Hoe werkt de rangschikking van de website. hoe word de (opwarmperiode)van de prijzen op de platform aangepakt, ook voor 11-11 staat het al goed uitgelegd. Ik zou zeggen , bezint eer ge begint. ik ben hierbij een 50 disputes aan het uitschrijven , hoe ze werden aangepakt afgehandeld, ...Het is me eindelijk gelukt om echt alles te vinden. Ik ben er momenteel heel hard aan bezig om dit zo snel mogelijk overzichtelijk ter jullie beschikking te stellen. Wie geen geduld heeft kan al wat losse teksten lezen.https://www.icloud.com/iclouddrive/0XPVhnjUgAmhrypolPgLhgJUQ#!allsharemapicloudhttps://www.icloud.com/iclouddrive/0SCSvYF7zqq6oSDW0cmNiKeeg#!!1!dispute_appeal!!!Word vervolgd....

Berichten (2)

Testaankoop

Naar: K. W.

05/11/2021

Geachte Heer Welvaarts,Bedankt voor het indienen van uw klacht. Wij bekijken deze momenteel intern en we komen er zo snel mogelijk op terug.Vriendelijke groeten,De Klantendienst. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------CONFIDENTIALITY NOTICEThis message contains confidential information and is intended only for the use of the recipient.If you are not the intended recipient, please notify us immediately and delete this e-mail from your system.We ask you not to disclose or distribute the content of this e-mail to any other person.

Testaankoop

Naar: K. W.

15/12/2021

Geachte Abonnee.Wederom stellen wij vast dat u in de klachtenbox uw ontevredenheid ventileert omtrent onze dienstverlening.Wij wensen u vriendelijk te herinneren aan ons voorgaande bericht in de klachtenbox, waarbij wij u reeds meedeelden voor u individueel te zijn tussengekomen bij BPOST.In dit individueel dossier is er een reactie van Bpost gekomen, die wij onverwijld met u hebben gecommuniceerd.Vermits onze tussenkomst steeds afhankelijk is van de bereidwilligheid van de tegenpartij, zal u wel willen begrijpen dat wij u geen gunstig resultaat kunnen garanderen.Het dossier werd aldus afgesloten, gelet op het duidelijk antwoord van BPOST.Wat uw klachten betreft over de zendingen van ALIEXPRES, hebben wij wel degelijk via publicatie gewezen op de onveiligheid van dergelijke websites.Wij verwijzen hiervoor graag naar onze publicatie: s:www.test-aankoop.be/hightech/internet/nieuws/onveilige-producten-onlineAliExpress, Wish en co spelen met je veiligheidKopen op AliExpress, Wish, LightInTheBox, eBay en Amazon is niet zonder risico. Van de 250 producten die we er bestelden, bleken twee op de drie onveilig en dus onwettig voor verkoop op de Europese markt. Wij pleiten voor een herziening van de huidige regelgeving die een betere productveiligheid en bescherming voor de consument kan garanderen.www.test-aankoop.beDienvolgens vrezen wij u te moeten doorverwijzen naar het meldpunt van de Federale Overheidsdienst Economie (s:meldpunt.belgie.be/meldpunt/) die ook niet Europese klachten behandelt.MeldpuntBent u het slachtoffer van misleiding, bedrog, fraude, oplichting? Of werden uw rechten als consument of onderneming niet gerespecteerd? Kies dan het scenario dat op uw probleem van toepassing is en doorloop de verschillende stappen om uw probleem te melden aan de bevoegde diensten. U krijgt steeds een advies waarin we zoveel mogelijk op uw vragen trachten te antwoorden.br/De bevoegde ...meldpunt.belgie.beTenslotte merken wij op dat er van u 23 dossiers hangende zijn, dewelke allemaal terug te brengen zijn tot de problematiek van Aliexpres - Alibaba en Bpost.Deze worden, gelet op het antwoord van Bpost, allemaal gesloten.Wij sluiten ook uw klachten op de klachtenbox, vermits onze tussenkomst in uw individueel dossier geleid heeft tot een duidelijk standpunt van de tegenpartij, wat wij ook aan u hebben gecommuniceerd.Met vriendelijke groetJuridische Adviesdienst -------------------------------------------------------------------------------------------------------------CONFIDENTIALITY NOTICEThis message contains confidential information and is intended only for the use of the recipient.If you are not the intended recipient, please notify us immediately and delete this e-mail from your system.We ask you not to disclose or distribute the content of this e-mail to any other person.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform