Terug

HISTORIEKEN REKENINGEN DRINGEND

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. D.

Naar: ING - Bank and kantoren

17/07/2024

Wijlen onze mama, overleden in 2022, had destijds 2 spaarrekeningen bij ING : een Groen Boekje en een Invest Account Een schuldenaar van onze mama beweert dat hij in de periode van 6/10/2006 tot 6/4/2007 aan haar betalingen deed voor een vastgoed. Onze mama was er zelf van overtuigd dat die niet gebeurd waren, en vroeg ons vlak voor haar overlijden mee te zoeken naar bewijzen voor haar vordering. Als erfgenamen treden wij nu in haar recht om deze vordering in te stellen. Daarvoor echter hebben we de rekeninguittreksels nodig, en , als die niet kunnen wegens langer dan 10 jaar geleden, dan wel de historieken ervan ( een globaal overzicht met de bewegingen van deze rekeningen) voor deze periode. Immers, volgens info die eerst via onze notaris, nadien ook bij de andere banken intussen verkregen kunnen de historieken van een bepaalde rekening wel degelijk nog worden opgevraagd en bezorgd aan de rekeninghouder, als tenminste wordt aangetoond dat men de eigenaar of zijn rechthebbende is (of was) van die rekening in die periode. Dat hebben we reeds laten zien aan de hand van de rekeninguittreksels die we wel nog gevonden hebben. De historieken van bankrekeningen kunnen, omdat het eigenlijk om anonieme boekhoudgegevens gaat, veel langer worden bewaard. De termijnen inzake bewaring van boekhoudgegevens zijn immers minimumtermijnen, géén maximumtermijnen. Aangezien het over een grote som geld gaat, komen we dus noodgedwongen bij ING terug. De meeste banken houden die boekhoudgegevens een pak langer bij, in hun archieven, zo blijkt nu uit de medewerking in dit dossier van de andere betrokken banken, die ze ons reeds bezorgden mits een kleine vergoeding. De vereffening van de nalatenschap is het ultieme tijdstip waarop wij al onze aanspraken kenbaar moeten maken aan de notaris-vereffenaar . De tijd dringt dus. Als erfgenaam zijn we gerechtigd deze informatie op te vragen, vandaar het attest van erfopvolging dat we ook reeds bezorgden in het ING kantoor. De notaris-vereffenaar vroeg ons deze informatie DRINGEND te bezorgen. Aangezien dit onze laatste mogelijkheid is om die ‘historieken’ te berde te, moeten we een laatste keer noodgedwongen aandringen, op deze overzichten van de rekeningen . Onze raadsman had het als mogelijke stap ook over een tussenkomst in vrijwaring in de gerechtelijke procedure, maar dat lijkt ons op dit moment een brug te ver. Hopelijk krijgen wij snel de gevraagde historieken. De periode: 1/10/2006-30/4/2007

Berichten (2)

ING - Bank and kantoren

Naar: I. D.

22/07/2024

Dag Testaankoop. Wij kijken dit graag even na voor deze persoon die jullie contacteerde. Echter kunnen wij met de weinige info die de persoon geeft niet uitzoeken wie de overleden moeder is .De persoon in kwestie kan gewoon onze klantendienst contacteren via de chat of via 02 464 60 01.MVG, Simoen MilanING Client ServicesT +32 2 547 61 01E milan.simoen@ing.com ING Belgique Cours-Saint-Michel, 60, 1040 EtterbeekHelp ons onze klachtendienstverlening te verbeteren ! Je zal een korte vragenlijst ontvangen zodat je je waardevolle feedback met ons kan delen.We vragen je vriendelijk deze in te vullen, want we willen echt leren van jouw persoonlijke ervaring!

ING - Bank and kantoren

Naar: I. D.

23/07/2024

Beste, Helaas dienen wij mee te geven dat de vermelde rekeningnummers niet gekend zijn bij ons.Kan er meer informatie worden bezorgd omtrent de overledene?Alvast hartelijke dank.Met vriendelijke groeten, Customer Care CenterClients ServicesING BelgiumSint-Michielswarande 60, 1040 Etterbeek


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform