Terug

Het Laatste Nieuws: Abonnementsnachtmerrie en Onterechte Incassodreigingen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: HLN - Het Laatste Nieuws

26/05/2024

Ik heb mijn abonnement op Het Laatste Nieuws telefonisch opgezegd op 3 januari 2023, na een wachttijd van maar liefst 40 minuten. Er was geen andere mogelijkheid om het abonnement op te zeggen.Ondanks mijn opzegging en verkregen bevestigingsmail waarin er duidelijk staat dat de diensten stoppen op 03/02 blijft het bedrijf proberen geld van mijn rekening af te schrijven, zelfs nadat ik het probleem heb gemeld bij de klantendienst en zij beloofden het teveel gedomicilieerde bedrag terug te storten. op 29/01 is er nog een bedrag van 10,95 euro van mij rekening gegaan.In de hoop dat het teveel betaald bedrag zouden terugstorten in de komende maand echter was het omgekeerde waar en vroegen ze terug om te betalenGevolgen van de situatie:Ik heb meerdere aanmaningen ontvangen voor een abonnement dat ik niet langer gebruik en waarvoor ik al had opgezegd.Na het blokkeren van de domiciliëring, blijft het bedrijf proberen geld van mijn rekening af te schrijven, wat resulteert in aanhoudende betalingsverzoeken en nu zelfs dreigingen van een incassobureau.Acties die ik naar het bedrijf toe heb ondernomen en de resultaten:Ik heb contact opgenomen met de klantendienst en zij beloofden het teveel gedomicilieerde bedrag terug te storten, maar dit is nog niet gebeurd.Om verdere afschrijvingen te voorkomen, heb ik de domiciliëring van mijn kant geblokkeerd.Conclusie en eisen:Ik ben niet tevreden met de manier waarop mijn opzegging is behandeld en de aanhoudende pogingen om geld van mijn rekening af te schrijven voor een dienst die ik niet meer afneem.Ik eis dat mijn abonnement effectief wordt stopgezet en dat het teveel betaalde bedrag van €10,95 wordt terugbetaald en alle aanmaningen stoppen.Ik verwacht een snelle oplossing voor deze kwestie.

Berichten (4)

HLN - Het Laatste Nieuws

Naar: C. D.

11/06/2024

Beste,betreft abonnement:A1001577698Bij nazicht bleek er inderdaad dat er enkele zaken misgelopen zijn.Bij deze werd het abonnement stopgezet en zal het bedrag van 10.95 euro spoedig teruggestort worden.Let wel, de terugbetaling kan 4 tot 6 weken in beslag nemen. Uitzonderlijk zelfs tot 8 weken.We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Kevin RyndersHe/Him/HisSenior Advisor Customer CareMedialaan 11800 Vilvoordekevin.rynders@persgroep.nepgmedia.beOp ma 3 jun 2024 om 16:00 schreef Customer Center Unknown customercenter@persgroep.net:Mail Testaankoop---------- Forwarded message ---------

C. D.

Naar: HLN - Het Laatste Nieuws

25/06/2024

Beste, Betreft abonnement: A1001577698 Het spoedig terugstorten van €10,95 mag absoluut geen 8 weken duren, zeker gezien dit probleem al 6 maanden speelt en nog steeds niet is afgerond. Op 20 juni heb ik een terugbetaling van slechts €0,40 ontvangen. Mij was beloofd dat ik het volledige bedrag van €10,95 zou terugkrijgen. Dit is onredelijk, en ik kan niet begrijpen waarom het bedrijf deze onterecht geïnde bedragen vasthoudt. Moet ik nu ook een incassobureau inschakelen om het bedrag op een redelijke termijn terug te krijgen? Vanwege deze voortdurende nalatigheid wens ik een compensatie van €30 of 6 maanden gratis toegang tot de digitale krant. Ik hoop dat u mij hiermee tegemoet komt. Met vriendelijke groet, Cliff

C. D.

Naar: HLN - Het Laatste Nieuws

10/07/2024

Geen reactie gekregen op vorig bericht! Geen deftige dienstverlening door dpg media dus. Niet te geloven maar vandaag krijg ik opnieuw onterecht een bericht van het incassobureau met dringende aanmaning of het bedrag va' 42,42 euro over te maken. Jullie hadden mij nogthans beloofd dat alles opgelost ging worden. Dit moet stoppen! Niet opgelost is de volgende keer voor de advocaten van testkoop.

HLN - Het Laatste Nieuws

Naar: C. D.

13/07/2024

Beste,Na nazicht blijkt het abonnement bij ons effectief stopgezet.Ik vermoed dat er dus bij het incasso bureau iets misgelopen is.We hebben deze meteen op de hoogte gebracht, dat het dossier mag afgesloten worden.Onze oprechte excuses voor de verwarring.Met vriendelijke groet,Kevin RyndersHe/Him/HisSenior Advisor Customer CareMedialaan 11800 Vilvoordekevin.rynders@persgroep.nepgmedia.beOp wo 10 jul 2024 om 14:13 schreef Customer Center Unknown customercenter@persgroep.net:Dag collega'sZouden jullie onderstaand bericht verder kunnen opvolgen?Alvast dankPékula---------- Forwarded message ---------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform