Terug

Herstelprobleem PC

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: KREFEL

03/09/2023

Beste,Op 12 januari 2022 koop ik bij Krëfel een desktop van HP (artikelnr. 41004789 - serienummer 4CE9522KZZ). De computer is een laatste toonzaalmodel dat in werking is. De garantieperiode is 2 jaar. Na ongeveer 3 maanden installeer ik de computer en er blijkt iets fout te lopen. Ik kan geen programma's downloaden. Ik haal er een computerexpert bij om mij bij te staan (kostprijs 150€), maar ook hem lukt het amper om alle programma's te installeren. De dag nadien ga ik de desktop gebruiken en wat blijkt, programma's worden ongevraagd geopend en het programma waarmee ik werk wordt ongevraagd gesloten zodat ik helemaal opnieuw moet beginnen. Dit duurt een aantal dagen en ik besluit om de computer terug naar Krëfel te brengen dit op 3/2/23. Na 3 weken mag ik de computer ophalen. Opnieuw alle programma's en werkmappen geïnstalleerd en wat gebeurt er ? De computer is niet hersteld en opent en sluit nog steeds ongevraagd programma's. Dus alles terug verwijderen en terug naar Krëfel op 21/03/2023. Ondertussen een mail gestuurd via het contactformulier maar geen enkele reactie. Ik heb dan via Test Aankoop een klacht gestuurd naar Krëfel, maar ook daar komt geen antwoord op. Dan heb ik contact opgenomen met HP Support. Een ganse namiddag van 13u tot 16u30 alles geprobeerd maar zonder resultaat. Conclusie, desktop moet naar HP opgestuurd worden. Enkele dagen later computer terug thuis en alles opnieuw (weeral) geïnstalleerd. Probleem nog steeds niet opgelost. Ik wordt wanhopig en dus terug naar Krëfel. Ik vraag mijn geld terug, maar volgens de manager van de winkel is dat onmogelijk omdat zou blijken dat er met de computer niets mis is ??? Een IT'er ter plaatse komt bij ons en stelt voor om de computer zelf te testen. Ik breng mijn toetsenbord binnen, want het probleem zou daar wel eens kunnen liggen. De dag nadien mag ik de computer weer gaan ophalen en opnieuw alles installeren. Het probleem is er nog steeds. Thuis opent en sluit de computer ongevraagd programma's. Ik ben het nu echt beu en wil mijn geld terug. Daarom vraag ik jullie hulp. Ik heb al uren bezig geweest om alle programma's te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik ga niet nog eens een expert laten komen want dat kost mij weeral zoveel geld.Ondertussen ben ik een aantal maanden in het buitenland verbleven, maar de desktop is nog steeds niet hersteld.Ik ben teneinde raad en zou graag mijn aankoopsom van 549€ terugkrijgen.Met vriendelijke groeten,Berlinda Willems

Berichten (1)

KREFEL

Naar: M. B.

11/09/2023

Beste Berlinda,Wij hebben uw mail goed ontvangen.Na nazicht merken we echter op dat je jouw toestel op 08/04/2023 bent gaan afhalen in de winkel.Is het probleem nog steeds niet opgelost?Gelieve je dan te begeven naar jouw dichtstbijzijnde winkel waar onze verkopers jouw toestel opnieuw gaan opsturen in herstelling.Met vriendelijke groeten,LauraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen-------------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IdiJKH:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform