Terug

Herstellingsprobleem zwart scherm

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

L. B.

Naar: MediaMarkt

12/09/2025

Ik kocht bij Mediamarkt op 8/3/2023 een Lenovo IdeaPad 5. Binnen de garantieperiode trad een probleem met een zwart scherm (“black screen”) op. Het toestel is toen door Lenovo via Mediamarkt hersteld, waarbij onder andere het moederbord werd vervangen. Kort na deze herstelling trad hetzelfde probleem echter opnieuw op en het toestel was intussen net buiten garantie, maar er gebeurde opnieuw een herstelling door Lenovo via Mediamarkt. Toen hetzelfde probleem zich een derde keer voordeed, liet Lenovo via Mediamarkt weten dat het toestel niet herstelbaar was en dat het buiten garantie was. Het gaat om een blijvend en niet duurzaam opgelost gebrek dat reeds tijdens de garantieperiode is begonnen. Ik wens u erop te wijzen dat dit defect bijgevolg valt onder de oorspronkelijke garantieclaim, ook al is de formele garantieperiode inmiddels verstreken. Volgens de Europese en Belgische consumentenwetgeving heb ik recht op een toestel dat conform is en correct functioneert. Ik heb het probleem intussen reeds rechtstreeks bij Lenovo aangekaart in de hoop een klantvriendelijke oplossing te ontvangen, maar ze houden voet bij stuk dat ze het niet willen oplossen wegens buiten garantie. Daarom richt ik mij nu tot Mediamarkt als verkoper van de computer. Ik verzoek u om het toestel kosteloos te herstellen of te vervangen. Indien geen oplossing wordt geboden, zal ik het dossier voorleggen aan de FOD Economie/Consumentenbescherming. Ik reken op een correcte en klantvriendelijke afhandeling en zie uw antwoord graag binnen 14 dagen tegemoet.

Berichten (3)

L. B.

Naar: MediaMarkt

22/10/2025

Graag ontvang ik een antwoord op mijn klacht. Het kan niet dat de leverancier ontkomt aan zijn verantwoordelijkheid wanneer een probleem dat optreedt en wordt gemeld in de garantieperiode, niet is opgelost en zich herhaaldelijk blijft voordoen ook na de garantieperiode.

MediaMarkt

Naar: L. B.

28/10/2025

Onlangs hebt u persoonlijke assistentie aangevraagd bij ons online supportcenter. Hieronder vindt u een samenvatting van uw aanvraag en onze reactie. Uw probleem is nog in behandeling. Om uw vraag bij te werken met aanvullende informatie, klik hier Onderwerp Nieuw bericht van LIESBETH B Reactie Door E-Mail Antwoorden (28/10/2025 12:49) Geachte mevrouw, meneer, In reactie op uw e-mail d.d. 22 oktober 2025 informeer ik u als volgt (uw referentie: ). Op basis van de aangeleverde informatie, kan MediaMarkt niet direct achterhalen op welke bestelling, dan welk reparatiedossier deze casus betrekking heeft. Derhalve wordt verzocht aanvullende informatie te doen toekomen, zodat MediaMarkt een duidelijkere stellingname in dit dossier kan bepalen. We ontvangen daarom graag een bestelnummer, dan wel (een) reparatiedossiernummer(s). In afwachting van een reactie. Met vriendelijke groeten, Cordialement, Elise MediaMarktReferentienummer vraag 251022-046816 Gemaakt op: 22/10/2025 18:20 Laatst bijgewerkt op: 28/10/2025 12:49 Status: Follow-up Nog vragen? Bezoek onze FAQ-pagina. Volg ons: MediaMarkt Boechoutlaan 105 bus 002. 1853 Strombeek-Bever Contact: s:www.mediamarkt.be/nl/shop/contact. [---002:001080:39908---]

L. B.

Naar: MediaMarkt

31/10/2025

Beste, de aankoopfactuur was in de bijlage meegestuurd. Het bestelnummer is 55593772. Reparatiedossiernummers: GZ66875399, GZ67338153, FGZ68071410. Graag reken ik op uw correcte afhandeling.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform